Saldžiausią dieną pasitinkant: kas džiugina skirtingo amžiaus smaližius?
- „Maximos“ duomenimis, smaližiai iki 25-erių mieliausiai kremta šokoladinius batonėlius ir guminukus.
- Brandesnio amžiaus smaližiai mielai renkasi pasmaguriauti šokolado ir meduolių.
- Pirkėjai vis dažniau renkasi sveikesnes alternatyvas – torto be miltų šiemet jau įsigyta 10 tūkst. vienetų.
Prieš daugiau nei aštuonis dešimtmečius pasaulyje gimė tradicija trečiąjį spalio šeštadienį švęsti Saldžiausią dieną ir mylimiems žmonėms dovanoti nedideles saldžias dovanas dėmesiui parodyti. Norėdami nudžiuginti save ar artimuosius, dažnai renkame ir dovanojame kitiems tai, kas patinka patiems. Tačiau kas iš tiesų pradžiugintų mylimą smagurį, kurį norite nustebinti?
Pomėgį smaližiauti neretai apibrėžia žmogaus amžius. Žinoma, įtakos turi ir charakterio bruožai – vienokius saldėsius renkasi tradicijų puoselėtojai, kitokius – madas sekantys ieškotojai, o kai kurių meniu padiktuoja ir sveikata ar įsitikinimai.
Kas didžiausi smaližiai?
Daugiausia – apie 23 proc. – saldumynų pagal kiekį į krepšelius įsideda 35–44 metų pirkėjai, rodo lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. Dar po penktadalį visų nuperkamų saldumynų „Maximos“ parduotuvėse nuperka kiek jaunesni 25–34 metų, arba kiek vyresni, 45–54 metų, pirkėjai. Vis tik „Maximos“ maisto departamento direktorius Aidas Poleninas pastebi, kad šie skaičiai gali lengvai apgauti.
„Įvairių saldėsių pagal kiekį daugiausia į krepšelius įsideda šeimos maitinimu tiesiogine prasme besirūpinantys pirkėjai. Lietuvoje tą dažniausiai daro moterys – jos parūpina šeimos stalui maistą, tad ir saldumynus perka tris kartus dažniau nei vyrai. Vis tik greičiausiai ne pačios viską valgo, o parneša vaikams, vyrui, senoliams ar vaišinasi su draugėmis prie kavos. Pagal saldumynų krepšeliuose santykį su kitomis prekėmis, atsiskleidžia tikrieji smaližiai – tai jaunuoliai iki 25-erių metų. Šeimos maitinti jiems dažnu atveju nereikia, tad savo kišenpinigius išleidžia saldėsiams“, – atskleidžia A. Poleninas.
Amžius lemia saldumynų pasirinkimą
Jaunimo amžiaus grupėje absoliutūs lyderiai saldainių ir šokoladų kategorijoje yra šokoladiniai batonėliai. Penktadaliu mažiau nei šokoladinių batonėlių jaunuoliai perka sausainių. Toliau jų favoritų sąraše – šokolado plytelės su įdaru ar priedais ir guminukai.
Vyresniems nei 25-eri metai pirkėjams saldumynų saldumynas – sausainiai. Antroje vietoje 25–54 amžiaus grupės pirkėjų sąraše rikiuojasi šokoladiniai batonėliai, o parduotuvių lankytojai nuo 55-erių metų dažniau renkasi gryno šokolado plyteles be priedų. Dar vienas akivaizdus skirtumas – 25–34 metų pirkėjai dažniau nei kiti (trečias jų pasirinkimas saldumynų skyriuose) perka šokoladus su žaislais, kuriuos taip mėgsta vaikai. O vyresni nei 35-erių pirkėjai renkasi karamelę ar saldainių dėžutes.
„Darome prielaidą, jog jaunuolius visuomet nudžiugins šokoladiniai batonėliai ar guminukai – ką patogu įsimesti į kuprinę, suvalgyti pakeliui. Pirkėjai nuo 35-erių, greičiausiai jaunos mamos, mėgsta saldainius, o vaikus džiugina šokoladu su žaisliukais. Brandesni žmonės patys mėgsta šokoladą ir šokoladinius saldainius. Pastebime, jog pirkėjų nuo 55-erių metų favoritų sąraše gerokai dažnesnis pasirinkimas nei kitose amžiaus grupėse yra ir meduoliai“, – dalijasi „Maximos“ maisto departamento vadovas.
Populiarėja sveikesnės saldėsių alternatyvos
Kalbant apie įvairius kepinius ir konditerijos gaminius, „Maximos“ ekspertai pastebi, kad pirkėjai pamažu ima domėtis sveikesnėmis alternatyvomis, vis dažniau renkasi lengvesnius, natūralius, gaivesnio skonio saldėsius. Daugiau atsiranda ir pirkėjų, kurie ieško veganiškų, becukrių desertų ar kepinių be glitimo.
„Kepinių ir konditerijos gaminių pasiūlą visame pasaulyje veikia panašios tendencijos, kaip ir daugelį kitų maisto produktų. Pirkėjai vis labiau domisi mažiau kalorijų turinčiais, sveikesniais desertais, ieško naujų, neišbandytų skonių, kai kurių saldumynų pasirinkimą diktuoja ir tam tikrų produktų netoleravimas ar įsitikinimai. Mes į tai atsižvelgiame kurdami bei plėsdami savo klientams siūlomą pasirinkimą, peržiūrėdami jau esamų gaminių sudėtis, įtraukiame veganiškų, becukrių skanėstų ar be miltų gaminamų tortų. Vis dėlto, dauguma pirkėjų į saldumynus vis tiek žiūri kaip į galimybę palepinti save ar artimuosius ir renkasi juos labiau vertindami išvaizdą, skonį ir kainą nei sudėtį ar pagaminimo būdą“, – atskleidžia A. Poleninas.
„Maximos“ duomenimis, per šiuos metus nupirkta per 10 tūkst. vienetų biskvitinių tortų be miltų, veganiško torto, kuris į lentynas atkeliavo šių metų gegužę, iki šiol nupirkta beveik 3,5 tūkst. vienetų. O becukriai tortai, nors taip pat sulaukia pirkėjų dėmesio, paklausa kol kas gerokai atsilieka nuo populiariausių tortų. Palyginimui, mėgstamiausio „Maximos“ meistrų gaminamo torto – su maskarponės sūriu ir braškėmis – šiemet jau nupirkta apie 170 tūkst. vienetų.
Klasika tapę tortai pozicijų neužleidžia
„Maximos“ maisto gamybos departamento direktorius pastebi, kad jų gaminami tortai yra labai stipriai įsitvirtinę saldumynų mėgėjų pirkinių sąrašuose. Juos renkasi ir už šeimos šventes atsakingos mamos bei tėčiai, ir vyresnio amžiaus žmonės, ir šventes švenčiantys darbuotojų kolektyvai. Tiesa, A. Polenino teigimu, dar nemažai pirkėjų nežino, jog vitrinose išdėlioti tortai paprašius gali būti ir pjaustomi – juos galima įsigyti ir gabalėliais.
„Tortų pjaustymas suteikia galimybę pirkėjams išragauti skirtingus skonius ir išsirinkti mėgstamiausią ar pradžiuginti ką nors gardžiu gabalėliu torto“, – dalijasi A. Poleninas. Tarp perkamiausių „Maximos“ tortų greta „Maskarponės“ torto įsitvirtinęs ir biskvitinis tortas su sviestiniu kremu „Puriena“, taip pat šokoladinis, grietinėlės kremu su vyšniomis perteptas „Juodoji rožė“ bei karamelinio sviesto tortas „Napoleonas“.
Komentarai
Komentarų nėra