Socialinė parama šalies gyventojams taps labiau prieinama
Pateikti prašymus dėl socialinės piniginės paramos ar socialinių paslaugų skyrimo taps paprasčiau, o atsakymo apie paskirtas paslaugas šalies gyventojai sulauks greičiau. Tokias galimybes atvers atnaujinta Socialinės paramos šeimai informacinė sistema (SPIS).
„Iki šiol didelė dalis gyventojų prašymus dėl išmokų, pašalpų, tikslinių kompensacijų skyrimo ar Šeimos kortelės išdavimo pateikia atvykę į savivaldybę. Tikimės, kad atnaujinta SPIS sistema taps kur kas patogesnė ir draugiškesnė vartotojams, o gyventojai, turėdami galimybę užsisakyti paslaugas elektroniniu būdu, sutaupys laiko,“ – sako Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerė Ana Selčinskienė.
Numatoma, kad sukurtos naujos elektroninės paslaugos bus suteiktos beveik 40 tūkst. kartų per metus, o gyventojas, naudodamasis SPIS elektronine paslauga, sutaupys 20 minučių laiko.
Planuose – 13 elektroninių paslaugų modernizavimas, 14 naujų ir 6 proaktyvių elektroninių paslaugų sukūrimas.
Proaktyvios elektroninės paslaugos padės užtikrinti efektyvesnį gyventojų informavimą. Žmonės, pagal apie sukauptus asmens duomenis, bus informuojami apie jiems priklausančią socialinę paramą, pavyzdžiui, paramos mokinio reikmenimis skyrimą, būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimą ir kitas.
Rasis nauja elektroninė paslauga „Tapau neįgalus“, socialinės paramos gavėjo kortelė, mobiliosios paslaugos.
Elektroninė paslauga „Tapau neįgalus“ sudarys galimybę pateikus vieną prašymą iš karto užsisakyti kelias elektronines paslaugas iš skirtingų institucijų.
Atnaujinus SPIS, bus galima užsisakyti daugiau paslaugų elektroniniu būdu: pavyzdžiui, būsto pritaikymo neįgaliesiems, kreiptis dėl vienkartinės išmokos įsikurti, išmokos įvaikinus vaiką skyrimo ir kitų.
Bus modernizuotos ir šiuo metu jau veikiančios elektroninės paslaugos: globos (rūpybos) išmokų, mokinių nemokamo maitinimo, socialinės pašalpos skyrimo, neįgaliųjų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis skyrimo ir kitos paslaugos.
Socialinės paramos gavėjo kortelėje bus pateikiama visa informacija apie asmenį: ne tik duomenys apie elektroniniu būdu užsakytas ir gautas paslaugas, bet ir visas kitas paslaugas, kurių duomenys kaupiami SPIS.
SPIS elektronines paslaugas modernizuos ir naujas sukurs Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešąjį konkursą laimėjusi UAB Proit. Planuojama, kad darbai vyks etapais ir bus baigti iki 2023 metų vidurio. SPIS atnaujinimas kainuos apie 2 mln. eurų. Projektas finansuojamas ES lėšomis.
Komentarai
Komentarų nėra