Nerimauja, kad susidursime su dyzelino deficitu: degalų trūkumas smogs ne tik vairuotojams

Europoje vis labiau nerimaujama, kad po karo Ukrainoje gali pritrūkti dyzelino, nes rusiškas dyzelinas sudaro 20 proc. Europos importo. 

Antrą mėnesį Ukrainoje vykstant karui Europos naftos bendrovės atsisako tiekti naftą iš Rusijos, o vietoj to ieško tiekimo iš Artimųjų Rytų, Azijos ir JAV. Pagrindinės naftos bendrovės, įskaitant „Shell“, BP ir „TotalEnergies“, jau riboja degalų tiekimą į Vokietiją, teigė „Bloomberg“. Dėl prastų perspektyvų prekiautojai nafta mokėjo didžiulius papildomus pinigus, kad gautų atsargų iš karto, o ne lauktų. Bendrovės, užsiimančios prekyba žaliavomis, įskaitant „Trafigura Group“, įspėjo, kad kai kur gali pritrūkti dyzelino. Tai atspindi niūrias Maskvos politikų prognozes, kad Europai gresia deficitas. Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, sausio mėnesio pabaigoje Europos šalyse buvo sukaupta 247,4 mln. barelių vidutinių distiliatų, t. y., degalų, kurių didžiausią dalį sudaro dyzelinas. To užtektų maždaug 40 dienų paklausai patenkinti, net jei regione nebūtų pagaminta ar importuota papildomų barelių degalų. 

Europos šalys ir toliau gamina ir importuoja dyzeliną iš tradicinių ne rusiškų šaltinių. Atsargų mažėjimo tempas priklauso nuo to, ar pavyks pakeisti dabartinį tiekimą iš Rusijos. Tačiau šios atsargos pasiskirsčiusios netolygiai, todėl vienur įtampa kils anksčiau nei kitur. Suomijoje ir Danijoje privačiuose ir valstybiniuose sandėliuose distiliato užtenka daugiau nei šešiems mėnesiams, o Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje jo užtenka vos 30 dienų. Estija yra žemiau Europos vidurkio – 36,4 dienos pramonės atsargų ir 44,8 dienos nacionalinių atsargų.

Ryšiai su Rusija

Šalims ar net šalių regionams, kurie tradiciškai priklausė nuo žaliavinės naftos ar dyzelino tiekimo už Rusijos ribų, sekasi geriau nei toms, kurios palaiko glaudžius ryšius su Maskva. Dėl didelės priklausomybės nuo rusiškos naftos perdirbimo gamyklos Čekijoje, Lenkijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje yra gana pažeidžiamos dėl tiekimo sutrikimų ar tiekimo apribojimų. Tai gali greitai paveikti dyzelino tiekimą.

Didelis degalų trūkumas degalinėse smogtų ne tik vairuotojams, bet ir ekonomiškai pažeidžiamiems sektoriams, pavyzdžiui, logistikos, statybų ir žemės ūkio, kurie yra labai priklausomi nuo dyzelino. 

lrytas.lt informacija

Komentarai

  • As vairuoju
    prieš 47 minučių
    Dyzelinis variklis euro 5-6 mažiau taršesnis už benzinini automobili. Tai nedarykit problemu ir nelaižykit europai subines
  • Ava
    prieš 9 minučių
    Niekada nemaniau, kad galiu būti tokia turtinga po to, kai bandžiau susitvarkyti ir pasirūpinti savo šeima, žaidžiau loterijoje, bet niekada nepasisekė laimėti, kol nepamačiau komentarų internete, kaip jis padėjo Laimi daug žmonių, po to aš juo netikėjau, bet vis tiek pabandžiau, parašiau jam žinutę el. paštu po kelių valandų jis atsakė, todėl pasakiau, ko noriu, jis man patikino sėkmę. jis taip pat pasakė man, ką turėčiau daryti, ir aš padariau viską, ko jis iš manęs prašė, po kelių valandų jis davė man laimingus skaičius ir parodė, kur žaisti, todėl aš padariau taip, kaip buvo nurodyta, mano didžiausiai nuostabai laimėjau, €15 000 000 mln. Esu turtingas ir laimingas, ačiū kunigui salamiui už pagalbą, be tavęs esu niekas. Jei jums reikia jo pagalbos, kad laimėtumėte, galite susisiekti su juo el. paštu purenaturalhealer@gmail.com ir WhatsApp +2348143757229

Parašykite komentarą