Būti ar nebūti Alytaus socialiniam taksi?
Alytuje pradedame diskusija, ar tikslinga yra teikti socialinio taksi paslaugą. Ar ši paslauga Dzūkijos sostinėje galėtų būti teikiama, paaiškės tik atlikus šios paslaugos klientų – negalią turinčių alytiškių – apklausą.
Liepos 30 d. Alytaus miesto savivaldybės vadovams ir administracijos specialistams pristatyta socialinio taksi idėja. Socialinis taksi yra vienintelė socialinė inovacija Lietuvoje, užtikrinanti negalią turinčių asmenų kelionių organizavimą į socialinio ir ekonominio užimtumo vietas – kultūros įstaigas, viešojo maitinimo įstaigas, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigas ir kt.
Kaip teigė socialinio taksi paslaugas pristačiusi šios programos vadovė Solveiga Ratkevičiūtė, socialinis taksi – tai ne vien transporto paslauga. „Tai nėra važiavimas iš taško „A" į tašką „B", tai yra visiška žmogaus palyda, įsodinimas į automobilį, daiktų nunešimas – tai yra viskas, kas užtikrina žmogaus savarankiškumą ir nepriklausomumą nuo kitų žmonių", – apie socialinio taksi paslaugas pasakojo šios programos vadovė.
Socialinio taksi idėja pradėta įgyvendinti 2012 m. Tuomet šios neįgaliesiems skirtos taksi paslaugos buvo pradėtos teikti Vilniuje. Anot S. Ratkevičiūtės, socialinio taksi paslaugas tuomet teikė vos vienas automobilis. Vėliau, pasak jos, norinčių pasinaudoti šiomis paslaugomis skaičius augo, tad socialinio taksi paslaugos pamažu pradėjo plisti ir po kitus Lietuvos miestus.
Pagrindinis socialinio taksi privalumas – techniškai ir tinkamai pritaikytas lengvasis automobilis bei elektroninė sistema, kurioje registruojasi šia paslauga pasinaudoti norintys neįgalieji. Norintis pasinaudoti socialiniu taksi asmuo gali matyti, kada taksi automobilis yra laisvas ir iš anksto užsiregistruoti. Socialinis taksi turi ir operatorių, kuriam paskambinęs asmuo gali užsisakyti mokamą socialinio taksi paslaugą.
Socialinio taksi paslaugos neįgaliesiems šiuo metu teikiamos Vilniaus mieste ir rajone, Klaipėdoje, Kaune, Zarasuose ir Visagine. Šios paslaugos minėtuose Lietuvos miestuose teikiamos 9 neįgaliesiems pritaikytais automobiliais. Jomis jau pasinaudojo daugiau kaip 2 300 klientų. Socialinis taksi nuo šios paslaugos atsiradimo jau įvykdė per 17 tūkst. mokamų užsakymų.
Dar vienas socialinio taksi privalumas, pasak Socialinio taksi programos vadovės S. Ratkevičiūtės, socialinio taksi paslaugų kainos, kurios yra mažesnės negu rinkos kaina.
Pasak Alytaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjos Sonatos Dumbliauskienės, Alytaus miesto gyventojai iki šiol nebuvo pareiškę noro gauti tokią mokamą paslaugą. Idėjų ir siūlymų buvo tik pradėjus rengti Alytaus miesto vietos veiklos strategiją, į ją ir yra įtrauktas toks projektas. Tai būtų puiki galimybė miesto nevyriausybinėms organizacijoms arba smulkiajam verslui imtis tokios socialinės inovacijos. Įvertinus, kiek apklausoje dalyvaus asmenų ir kokia bus nuomonė, gal ir būtų tikslinga kitais metais numatyti savivaldybės biudžete socialinio taksi paslaugos įsigijimą, tik reikia nepamiršti, kad tai yra mokama paslauga. Šiuo metu transporto paslaugas į gydymo, slaugos, reabilitacijos ir kitas medicinos įstaigas teikia Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacijos Alytaus miesto ir rajono skyrius. Alytaus miesto ribose vienkartinė kaina yra 1,45 eurai, už Alytaus miesto ribų 1 km. kainuoja 0,06 eurocentus, tačiau miesto gyventojui mokėjimas yra skaičiuojamas atsižvelgiant į jo pajamas. Asmeniui, kurio pajamos neviršija 244 eurų, transporto paslaugos teikiamos nemokamai. Dėl transporto paslaugų galima kreiptis darbo dienomis į Socialinės paramos skyrių adresu Naujoji g. 48, 4 kabinetas, tel. (8 315) 56 660, mob. tel. 8 610 30 897.
Ar Alytuje bus teikiama socialinio taksi paslauga, paaiškės atlikus asmenų, turinčių negalią, apklausą.
Viešųjų ir užsienio ryšių skyriaus informacija
Komentarai
Komentarų nėra