Mokinių atostogos - mokytojų mokymosi laikas
Alytaus rajono ugdymo įstaigų lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai rudens atostogas pradėjo poeto Vytauto Mačernio metams skirtu renginiu – kūrybinėmis dirbtuvėmis „Man patiko tik vandenys gilūs“.
Šių kūrybinių dirbtuvių organizatorė, Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyr. specialistė L. Zavistauskienė sako, kad Vytautas Mačernis (1921–1944) savo vizionieriška poezija lietuvių literatūroje paliko ryškų pėdsaką.
Literatūros kritikė Viktorija Daujotytė straipsnyje „Jauniausias klasikas“ rašė: „Į lietuvių tautos dvasinę patirtį Vytautas Mačernis įeina kaip ypatinga, išsiskirianti prigimtis, turėjusi retą jautrumo pasauliui, vizijai, fantazijai dovaną, galėjimą patirti regėjimus, tarsi išeiti už įprastų ribų, pakilti iki šviesiausio taško, iš kur matyti, kad vertingiausia – „tai aukštosios akimirkos, kurių metu žmogus išsiskleidžia Visatos pilnatvėje“. Jauniausio literatūros klasiko, naujosios lietuvių poezijos pradininko Vytauto Mačernio kūryba plačiai nagrinėjama mokomosiose programose: ne tik mokyklose, bet ir universitetuose bei įvairiose privačiose ar neformalaus švietimo ugdymo įstaigose.“
Įžvalgomis apie V. Mačernį, kaip klausiantį poetą, pranešime „Kodėl pasaulis ir žmogus, ir visa tai?“ dalijosi Daugų Vlado Mirono gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Gitana Ivanauskienė. Pranešėjos nuomone, labai svarbu padėti XXI a. mokiniui prisijaukinti poeziją. Mokiniai, skaitydami, analizuodami V. Mačernio eilėraščius, geriau supranta, kas nusako žmogaus vertę, kuo svarbus savo vietos tarp žmonių ieškojimas, formuojasi istorinę sąmonę ir kūrybinę tapatybę.
Metodu „Čia ir dabar“, primenančiu meditaciją, į kūrybines dirbtuves įsijungė Daugų Vlado Mirono gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Sigita Juškevičienė. Savo pranešime mokytoja Sigita dalijosi gerąja patirtimi, kaip per mokiniams įdomias veiklas galima atskleisti Vytauto Mačernio poezijos lyrinio subjekto ieškojimų kelią, „išėjimą į pasaulį“. Paslaptingas, mistiškas Mačernio poezijos pasaulis, kai jo eilėraščiuose dominuoja sapno, vizijų, nerealumo atmosfera, mokiniams artimesnis tampa tuomet, kai pamokose gausu gražių proveržių, patrauklios aktyvios veiklos, o namų darbai skatina tyrinėti, atrasti, pritaikyti, kurti ir svajoti...
Miroslavo gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Nijolė Milienė pranešime „Pamoka kitaip-mokinių kūrybinė laisvė pristatant Vytautą Mačernį“ demonstravo pačių mokinių „sumodeliuotą“ pamoką, tuo kolegoms teigdama, kad lūžis mokyme ir mokymesi galimas tik pakeitus pamokos vadybą. Šios mokytojos pamokose taikomi metodai tik patvirtina nuomonę, kad mokiniai labiausiai motyvuoti pamokoje, kurioje jiems leidžiama rinktis ir kur jie jaučiasi atsakingi dėl to, kaip vyksta jų mokymo procesas.
Alytaus rajono savivaldybės informacija
Komentarai
Komentarų nėra