Prasidėjo saugaus elgesio geležinkelio pervažose kampanija, kuri primins apie geležinkelyje tykančius pavojus
Kasmet Lietuvos geležinkelio pervažose įvyksta apie 10 eismo įvykių, iš kurių 2-3 baigiasi mirtimi ar sunkiais sužalojimais, taip pat užfiksuojama virš 2000 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, susijusių su netinkamais pervažų naudotojų veiksmais kertant pervažas. Nors, lyginant su kaimyninėmis valstybėmis, mūsų geležinkeliai yra saugiausi, šiais metais bendrovė „LTG Infra“ pradėjo ir specialią edukacinę kampaniją „Saugūs bėgiai“.
„Praktiškai visi eismo įvykiai geležinkelio teritorijoje įvyksta dėl žmonių neatsargumo ar neapdairaus elgesio. Eidami bėgiais klausosi muzikos ir negirdi atvažiuojančio traukinio, bando prašokti prieš traukinį, važiuoja per perėją kai tai draudžiama daryti. Todėl siekdami dar saugesnio eismo vykdome švietėjiškas akcijas, aiškiname visų amžiaus grupių žmonėms apie saugaus elgesio prie geležinkelio pagrindus, taip pat didiname infrastruktūros saugumą“, - pasakoja „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Šiandien minima 13-oji tarptautinė saugaus elgesio geležinkelio pervažose diena, per kurią LTG grupės darbuotojai kartu su policijos pareigūnais rengs akcijas pavojingiausiose šalies pervažose, kurių metu vairuotojams ir pėstiesiems primins apie saugaus eismo geležinkelio pervažose pagrindus, taip pat miestuose bus iškabinti akcijos „Saugūs bėgiai“ plakatai.
Su saugaus elgesio geležinkelyje pagrindais, saugos situacija Lietuvoje galima susipažinti ir specialiai sukurtame interneto puslapyje saugusbegiai.lt.
Kaip pasakoja LTG Eismo saugos vadovas Martynas Čekanauskas, šiuo metu Lietuvos geležinkeliai statistiškai saugiausi regione. Vertinant viešai prieinamą informaciją apie žuvusių ir sunkiai sužalotų žmonių skaičių milijonui traukinio nuvažiuotų kilometrų, Lietuvos indeksas siekia 0,26, Estijos – 0,31, Lenkijos – 0,65, o Latvijos – 0,89.
„Tačiau mūsų tikslas – nulis žuvusių geležinkelyje. Veikla, kuria siekiama mokyti žmones saugiai elgtis geležinkeliuose vyksta visus metus – kiekvieną mėnesį kartu su policija organizuojamos akcijos pervažose bei neteisėtose geležinkelio kirtimo vietose, parengta metodinė medžiaga mokykloms, vairuotojų ir traukinio mašinistų rengimo centrams, stipriname bendradarbiavimą su savivaldybėmis ir vietinėmis bendruomenėmis bei vykdome kitas inovatyvias saugos priemones“, - tvirtina M. Čekanauskas.
Siekiant, kad eismas geležinkeliuose būtų kuo įmanoma saugesnis, vykdomos ne tik švietėjiškos, bet ir infrastruktūros saugumo didinimo priemonės. Pavojingi ruožai aptveriami tvoromis, didinamas pervažų saugumas, įrengiami tuneliai ar viadukai pėstiesiems ir automobiliams kirsti geležinkelį.
2019 metais Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ inicijavo geležinkelių modernizavimo programą „Geležinkelio pervažų saugumo didinimas“. Reitinguojant pervažas pagal eilę rizikingumą nusakančių parametrų buvo atrinktos 24 pervažos, kurias iki 2022 metų bus planuojama modernizuoti diegiant papildomas pėsčiųjų ir traukinių eismo saugumo priemones – vaizdo stebėjimo sistemas ir signalizacijos įrenginius, įrengiant ar rekonstruojant pėsčiųjų takus.
Šiemet ne mažiau svarbūs darbai bus vykdomi pagal priemonę „Vieno lygio eismo sankirtų eliminavimas", pagal kurią 2023 metais bus rekonstruotos dvi pervažos: geležinkelio ruože Lentvaris-Vievis ties susikirtimu su 108 regioniniu automobilių keliu esančioje pervažoje įrengtas tunelis, o pervažoje esančioje geležinkelio ruože Kyviškės-Valčiūnai ties susikirtimu su A15 magistraliniu keliu (Liepkalnio g.) pastatytas viadukas.
Vien šiemet į pervažų saugumo didinimo projektus ketinama investuoti 7,88 mln. eurų, o bendrą darbų sąmata sieks beveik 19 mln. eurų.
Komentarai
Komentarų nėra