Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymas integruotas į technologijų pamokas

Šiais mokslo metais, Alytaus Dzūkijos mokykla, pradėjo integruotą inžinerinį ugdymą įvairių dalykų pamokose. Didelės dėmesys inžineriniam kūrybiškumui skiriamas technologijų pamokose. Per mokslo metus mokiniai mokosi pagal keturias programas: mitybos ir tekstilės (mokytoja V. Sabestinienė) bei konstrukcinių medžiagų ir elektronikos (mokytoja D. Kundrotienė), kurios glaužiai siejasi su inžinerija. Atliekami  kūrybiniai darbai, mokiniai ieško idėjų, pasirenka tinkamas medžiagas, atlieka paskaičiavimus, tikslius matavimus ir gamina galutinį produktą. Ypač svarbu tinkamai organizuoti inžinerinį ugdymą penktokams, kad jų motyvacija kūrybai išliktų ir aukštesnėse klasėse.

Pirmieji inžinerinių darbų bandymai jau atlikti. Didelis iššūkis ir mokytojoms, ir mokiniams – tai darbas nuotoliniu būdu – sunku gaminti darbą nepritaikytoje aplinkoje, negalint įsigyti reikiamų priemonių, negalint parodyti kai kurių darbų atlikimo veiksmų. Tačiau penktokai suprato situaciją ir kiekvienas atliko darbus kūrybiškai, įdėdami visas savo jėgas, stropumą, sąžiningumą. 

Tekstilės programoje integruojant inžneriją, mažieji penktokai, domėjosi medžiagomis, su kuriomis teks dirbti (chemija ir bioinžinerija) – susipažino su natūraliais, augalinės kilmės, lino ir medvilnės pluoštais bei jų audiniais, nustatė fizines ir mechanines audinių savybes, mokėsi juos atpažinti vizualiai ir liečiant, stebėjo atpažinimo savybes deginant (lygino deginamų audinių atraižėlių liepsną, kvapą ir pelenus; darė išvadas).  

Žinodami tekstilės medžiagų savybes ir galimybes, vykdė  inžinerinį projektą „Gamtos įkvėpti, sukurkime papuošalą“ (chemija ir bioinžinerija) – stebėdami augalus bei gyvūnus, panaudodami pastebėtas formas, konstrukcijas, raštus, spalvas, iš tekstilės ir kitų medžiagų, antrinių žaliavų, sukūrė papuošalą; jį pristatė savo klasės draugams, pagal kūrybinio darbo aprašą. Darbeliais džiaugėsi ir patys kūrėjai, ir klasės draugai, ir šeimos nariai – darbeliai atitiko temą, atlikti kūrybiškai, estetiškai tvarkingi.

Konstrukcinių medžiagų programos metu penktokai atliko kūrybinį – inžinerinį darbą ,,Svajonių namas“. Mokiniai, išnagrinėję įvairius architektūrinius statinius, susipažinę su architekto profesija, piešė savo svajonių namus. Nupiešę savo svajonių namą, penktokai atliko kūrybinio darbo brėžinį,  masteliu 1:1, kurį vėliau perkėlė ant faneros ir, naudodami rankinį siaurapjūklį, išpjovė gaminio  detales. Labai džiugu, kad mokinių darbai buvo kruopščiai ir kūrybiškai atlikti. 

Taip pat penktokai kūrė vaizdinę priemonę – maketą  ,,Vabzdys“. Kiekvienas mokinys pasirinko jam patinkantį vabzdį, ieškojo informacijos ir ją pristatė savo klasės draugams. Po to kūrė vaizdinę – mokomąją priemonę pagal savo nupieštą eskizą. Šio maketo kūrimui penktokai išradingai panaudojo buityje rastas įvairias tinkančias medžiagas, priemones.

Pirmieji inžineriniai penktokų darbai pavyko – panaudoti kūrybiniai inžineriniai sprendimai, atlikti reikiami veiksmai galutiniam rezultatui pasiekti, atliktas savo darbo įsivertinimas bei pristatymai savo klasės draugams. 

Ir toliau stebėsime, tirsime, klysime, tobulėsime -  ieškosime kūrybiškų sprendimų. Karantinas ir nuotolinis ugdymas sutrukdė surengti inžinerinių kūrybinių darbų parodą mokykloje, tad geriausius darbus pristatome nuotraukų galerijoje. 

Technologijų mokytojos metodininkės Vida Sabestinienė,  Daina Kundrotienė

 

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą