„Greičiau, aukščiau, tvirčiau“ arba aktyvaus judėjimo savaitė Slovėnijoje
Alytaus „Volungės“ progimnazija, tęsdama Erasmus+ projekto YEAH! You(th) Enjoy to be Active and Healthy (Tu (jaunimas) mėgaukis gyvendamas aktyviai ir sveikai) vykdymą, kartu su Danijos, Italijos, Ispanijos šalių atstovais gegužės 8-14 dienomis dalyvavo mobilumo veiklose Slovėnijos sostinėje Liublianoje. Šio susitikimo tema – fizinis mokinių aktyvumas, judrumas.
Liublianos V. Vodniko mokykla jau ne vienerius metus dalyvauja fizinio aktyvumo programoje ir stebi, matuoja, lygina mokinio fizinių rodiklių pokytį. Nematavo jie mūsų mokinių nei ūgio, nei svorio, bet tikrai pajutome, kas yra fizinis aktyvumas slovėnų akimis. Pirmą diena vyko „apšilimas“ – pažintis su Liublianos senamiesčiu keliaujant paspirtukais. Nelengva suvaldyti 30 mokinių srautą siaurose senamiesčio gatvelėse, bet aplinkinių tolerancija, supratingumas ir plačios šypsenos veiduose suteikė jėgų vinguriuoti senamiesčio labirintuose, grožėtis parduotuvėlių vitrinomis, neatsilikti nuo komandos ir, stabtelėjus prie žymių objektų, išklausyti draugų pasakojimų ir įdomių istorijų. Antroji kelionės diena mokiniams turbūt įsiminė labiausiai: galėjome visu kūnu pajusti Slovėnijos kraštovaizdžio išskirtinumą. Diena prasidėjo Križna Jama urvo grožiu ir archeologiniais radiniais. Tai yra ketvirta pagal dydį pasaulyje urvų sistema. Ilgą laiką ji laikyta „gyvūnų kaulų sandėliu“. Dar ir šiandien šiame urve gyvena 44 gyvųjų organizmų rūšys (mes matėme tris: šikšnosparnį, kirmėlytę ir išdygusią žolytę). Pajutę urve tvyrantį šaltį skubėjome sušilti mindami dviračius laikinojo Cerknicos ežero, susiformavusio karstiniame lauke, pakrante, atsipūtėme užlipę į apžvalgos aikštelę stebėti vandens paukščių ir grožėtis ežero apylinkėmis. Pamiklinus kojas, atėjo eilė paimti į rankas irklus, sėsti į baidarę ir dalyvauti vandens lenktynėse. Saulė ir palankus vėjas buvo tikri mūsų pagalbininkai. Tam, kad geriau pažintume mokyklos, kurioje svečiavomės, apylinkes, trečią dieną suorganizuota foto orientacija. Reikėjo ne tik surasti, bet ir kuo gražiau nusifotografuoti prie gamtos objektų. Po pietų laukė improvizuotos žiemos olimpinės žaidynės. Adrenalinas, azartas, fantazija sporto salėje žaidžiant ledo ritulį, akmenslydį, dalyvaujant greitojo nusileidimo nuo kalno, biatlono ar rogučių sporto rungtyse kėlė šypseną kiekvieno sportininko veide. Ketvirtoji diena buvo skirta jogai, meditacijai, vidiniam susikaupimui ir kūno pažinimui, nes kitaip, pasak slovėnų, neįmanoma pasiekti gerų asmeninių rezultatų. Penktąjį rytą pabusti padėjo slovėnų mokinių pasirodymai ir veiklos sporto klube, vėliau mokiniai galėjo rinktis įvairias veiklas mažose grupelėse: piešti ant sienos, gaminti projekto dalyviams pietus, žaisti krepšinį.
Komandų vadovai, mokytojai be fizinių veiklų turėjo galimybę ne tik pasivaikščioti po V. Vodniko mokyklą, pabendrauti su mokytojais ir mokiniais, bet ir susipažinti su Slovėnijos švietimo sistema, naujovėmis, problemomis, su kuriomis jie susidūrė esant pandeminiam laikotarpiui. Kadangi ši mokykla daug dėmesio skiria fiziniam aktyvui, tai, pasak mokyklos vadovų ir mokytojų, grįžus į mokyklą po karantino stebėtas mokinių, o ypač berniukų, fizinių rodiklių pablogėjimas. Tik dar labiau suintensyvinus fizines veiklas: 4 ugdymo dienos per metus, skirtos aktyviam fiziniam judėjimui (slidinėjimas, važiavimas dviračiu, vaikščiojimas kalnuose...), įvairi ir įtrauki popamokinė veikla duoda akivaizdžių teigiamų rezultatų.
Savaitė prabėgo labai greitai. Kiekvienas savo kūnu pajutome, kad fizinis aktyvumas kelia nuotaiką, suteikia daugiau pasitikėjimo savimi. Rudenį laukiame visos projekto komandos čia – Alytuje – Lietuvos kultūros sostinėje 2022. Mes ne tik „kursime tiltus“, bet stiprinsime draugystę ir bendradarbiavimą, gilinsimės į tvaraus vartojimo, ekologijos problemas.
Dalia Dabušinskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Loreta Naruševičienė, anglų kalbos mokytoja
Komentarai
Komentarų nėra