Apie suaugusiųjų atliekamą muziką

Mokytis naujų dalykų niekada nevėlu. Tai žmogui suteikia džiaugsmo, laimės, pasitikėjimo savimi, stiprina bendrąją asmenybės kompetenciją: pažinti, bendrauti, stiprinti kultūrinį sąmoningumą, kūrybiškumą.

Mokytis Muzikos mokykloje suaugusieji pradėjo jau 2006 metais pagal muzikos mėgėjų ketverių metų programą. Iš pradžių norą mokytis nedrąsiai parodė tik keturi suaugusieji. Per keletą metų būrys pasipildė, ir dabar mokosi net 23 mokiniai. Visą ketverių metų programą baigia ne visi, bet jau yra skaičiuojamos penkios suaugusiųjų mokinių laidos. Jie ne tik groja įvairiais instrumentais: akordeonu, fortepijonu, kanklėmis, fleita, vargonais, gitara, bet ir dalyvauja suaugusiųjų švietimo projektinėje veikloje, mokosi tolerancijos, komunikabilumo, atsipalaidavimo.

Kiekvienais metais vis daugiau suaugusiųjų pareiškia norą mokytis muzikos, dalyvauti meno kolektyvuose, suaugusiųjų projektuose, todėl mokytojams aktualu gilinti suaugusiųjų švietimo kompetenciją. Nuo 2005 metų Muzikos mokykla teikia paraiškas ir laimi ES finansuojamus suaugusiųjų švietimo projektus. Kiekvienas projektas pagyvino ir suaugusių besimokančiųjų ir jų švietėjų – mokytojų veiklą. 2005 metais projekto „Gydomosios natų gijos" metu buvo susipažinta su muzikos terapijos ir etninės kultūros sąsajomis Austrijoje, Turkijoje ir Italijoje. Garsus austrų muzikos terapeutas prof. Gerhardas Tučekas ne vieną kartą buvo atvykęs į Alytų, konsultavo mokytojus, kaip reikia dirbti su pagyvenusiais žmonėmis, kokie gali būti jų poreikiai, demonstravo suaugusiems mokiniams, kaip galima pagerinti gyvenimo kokybę, taikant muzikos terapijos metodus.

2008–2010 metais vykdomame ES projekte „Meniniai pratimai: tapatumai ir skirtumai" mokytojai kėlė kvalifikaciją, mokydamiesi integruoti įvairių rūšių menus dėl to, kad suaugusieji galėtų geriau atskleisti savo identitetą (tautiškumas, rasė, socialinis statusas, amžius ir pan.). Vokietijoje jie mokėsi dailės, Airijoje – teatro, Italijoje – muzikos meno, paskui drauge partneriai išleido vadovėlį, skirtą suaugusiųjų švietimui. 2015-2017 metais Muzikos mokyklos mokytojai ERASMUS+KA2 projekte „Technologinis, emocinis ir lingvistinis raštingumas per muziką" suaugusiuosius mokė taikyti muzikavime kompiuterines programėles, derinti meną ir užsienio kalbos mokymąsi.

Galima pasidžiaugti, kad 2018 metais Muzikos mokykla pateikė tris suaugusiųjų švietimo paraiškas („Norpldus" ir „Erasmus+") ir šiuo metu drauge su viena Švedijos suaugusiųjų švietimo institucija pradeda vykdyti ką tik laimėtą „Nordplus" suaugusiųjų projektą „Mokymasis yra žaismingas: skaityk ir dainuok". Taigi visą gyvenimą mokosi visi – suaugusieji mokiniai ir jų mokytojai.

„Muzika man kaip balzamas ir raminamieji. Ji atitraukia nuo rūpesčių ir leidžia paskęsti jos garsuose, gausme. Labai laukiu pamokų ir esu laiminga, kad mano svajonė pildosi. Ačiū Jums, kad esate ir mokate įžiebti norą muzikuoti", – tokiais žodžiais dėkoja suaugusiųjų programos absolventė.

Daug suaugusiųjų ateina mokytis, vedami noro išpildyti savo vaikystės svajones, kiti – muzikuoja, nes Muzikos mokyklą lanko ir jų vaikai. Yra ir tokių besimokančiųjų, kuriems muzikos pamokų reikia, kad pagilintų pradinių klasių mokytojo kompetenciją, pavyzdžiui, išmokti groti autentiškomis kanklytėmis, pianinu.

Muzikos mokyklos informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą