Artėjant mokslo metams – 5 praktiški patarimai studentams
Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia pirmąkart ar sugrįžtančių po gimtinėje praleistos vasaros. Kelionės namo ir atgal į Vilnių – būsima jų beveik kiekvieno savaitgalio rutina.
Kasmet kyla diskusija: važiuoti nuosavu automobiliu ar autobusu? Studentai nuolat ieško patarimų, padėsiančių sutaupyti laiko ir pinigų.
„Svarbiausia – tiksliai žinoti, ko nori. Kaip greitai norėčiau patekti iš taško A į tašką B? Ar man svarbu atvažiuoti iki pat namų durų, ar galiu keliauti tarp autobusų stočių? Ar noriu draugijos, ar mieliau atsipūsčiau arba kelionės metu prie kompiuterio susitvarkyčiau degančius reikalus? O gal svarbiausia yra kaina? Argumentų yra tikrai įvairių, todėl svarbu apsibrėžti, kas kelionėje labiau reikalinga“, – teigia keleivinio transporto bendrovės TOKS pardavimų ir rinkodaros direktorė Sigita Vaičiutė.
Pasak jos, verta išskirti penkias situacijas, kuriose rinktis kelionę autobusu studentui yra naudingiau.
Autobusas leis sutaupyti
S. Vaičiutės teigimu, nesunku suskaičiuoti, kad renkantis tarp kelionės automobiliu ir autobusu pastaroji gali išsaugoti ne vieną kupiūrą piniginėje.
„Pavyzdžiui kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą nauju TOKS autobusu kainuoja 19 eurų, užtrunka 3 val. 45 min., o jeigu studentas mokosi dieniniame skyriuje, jis bilietą gali įsigyti dar ir perpus pigiau. Kaip toli už 9,5 euro galima nuvažiuoti automobiliu? Net itin taupiu automobiliu – geriausiu atveju maždaug iki Raseinių“, – lygino S. Vaičiutė.
Specialistė atkreipė dėmesį, kad į šiuos skaičiavimus taip pat reikėtų įtraukti automobilio išlaikymo išlaidas. Tuomet svarstyklės dar labiau pakryptų viešojo transporto naudai – visos šios paslaugos sąnaudos jau įtrauktos į bilieto kainą.
Saugumas – ypatingai aktualus tėvams
S. Vaičiutė akcentuoja ir kriterijų, kuris dažniausiai ne toks aktualus patiems studentams, bet neabejotinai yra vienas svarbiausių jų tėvams – saugumą.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos pateikiamais duomenimis, 2017 metais autobusai į avarijas patekdavo net 18 kartų rečiau, nei lengvieji automobiliai. Dar rečiau kelių eismo įvykių kaltininkais tapdavo patys autobusų vairuotojai – vos 1,54 proc. atvejų arba net 52 kartus rečiau, nei sėdintys prie automobilių vairo.
„Autobusus vairuoja didelę patirtį sukaupę ir itin profesionalūs vairuotojai, o keleivių saugumas – svarbiausia jų užduotis, tad tokį kelionės būdą pasirinkę studentai gali atsipūsti ir mėgautis gražiais vaizdais už lango“, – paaiškino S. Vaičiutė.
Neįtikėtina, bet… autobusu – patogiau
Pasak TOKS atstovės, šiuolaikiniai autobusai sėkmingai griauna mitus apie tai, kad kelionės jais gali būti nepatogios. Pramogos, gaivieji gėrimai, asmeninė erdvė – visa tai yra šiandieninių autobusų atributai.
„Štai naujuosiuose „Setra“ markės TOKS NEO autobusuose įdiegtas modernus pramogų ir informacijos centras suteikia galimybę klausytis muzikos įrašus, žiūrėti naujausius filmus ir skaityti žurnalus įvairiomis kalbomis, taip pat užtikrina bevielį internetą naršymui ir įvairias kitas paslaugas. Tuo pačiu sistemoje galima planuoti savo tolimesnę kelionę, renkantis alternatyvas patogiam persėdimui į kitą autobusą. Ir visos šios paslaugos yra niekaip papildomai neapmokestinamos“, – privalumus vardijo specialistė.
Laikas sau ir studijoms
Komfortas neatsiejamas ir nuo praktiškumo – ilgesnėje kelionėje studentai turi visas sąlygas ruoštis artėjančiai studijų savaitei. Kaip pastebi S. Vaičiutė, nemokamas interneto ryšys bei elektros rozetės jau tampa standartu tarpmiestiniuose autobusuose ir juos galima aptikti važiuojant net ir trumpais maršrutais.
O norintys atsipalaiduoti autobusuose įvertina tradicinius jų patogumus.
„Dauguma vežėjų reguliariai atnaujina savo parką moderniais autobusais, kurių komforto įranga kartais net pranoksta lengvųjų automobilių. Be ryšio įrangos populiarumo, pastebime, kad keliaujantys studentai įvertina ir tradicinį autobusų pranašumą – galimybę nusnūsti patogiai nulenkus sėdynės atlošą“, – teigė S. Vaičiutė.
Šiuo metu bendrovė TOKS naudoja 90 modernių autobusų ir toliau naujins savo parką, šiemet už 1,8 mln. Eur įsigydami dar šešias naujas transporto priemones
Maršrutai – anksti ryte ir po paskaitų
Specialistės pastebėjimu, visą Lietuvą tankiais maršrutais apimantys vežėjai autobusais suteikia studentams ir pakankamai lanksčių galimybių planuoti savo laiką.
„Dauguma mūsų maršrutų prasideda palankiais studentų užimtumui grafikais – anksti ryte arba po 16 valandos, todėl kiekvienas gali susiplanuoti kelionę pagal poreikius. Be to, tarp dvejų namų gyvenantys studentai išnaudoja dideles autobusų bagažines, kai kuriuose maršrutuose sudarytos sąlygos ir dviračių gabenimui“, – akcentavo S. Vaičiutė.
Komentarai
Komentarų nėra