Ekspertai patarė vairuotojams, kaip pasiruošti pavojingiausiam metų sezonui
Šiltus, sausus orus ir ilgai trunkantį šviesos paros metą po mažu keičia darganotos ir sutrumpėjusios dienos, kurios primena, kad kelyje reikėtų elgtis atsargiau. Remiantis Lietuvos kelių policijos tarnybos skelbiamais duomenimis, nors eismo įvykių tamsoje įvyksta tik 16 proc., tačiau net trečdalis jų pasižymi skaudžiausia baigtimi. Ekspertai pataria, kaip reikėtų apsisaugoti šiuo periodu ir jaustis saugiau kelyje ne tik vairuojantiems, tačiau ir keleiviams bei pėstiesiems. Ekspertai teigia, kad dalies tokių nelaimingų atsitikimų priežastimis tampa netinkamas automobilio lempų apšvietimas ir eksploatuojamos padangos.
Darganotam metų laikui reikia kuo ryškiau ir šaltai šviečiančių lempų
Saugiame kelyje svarbus ne tik budrus reagavimas, puikūs vairuotojo įgūdžiai, tačiau ir automobilis, gebantis užtikrinti maksimalų saugumą. Tamsiuoju paros metu ekspertai ypač rekomenduoja įsigyti kuo ryškiau šviečiančias lemputes, nes ryškesnės lemputės ne tik ryškiau apšviečia kelią, kartu automobilis tampa kur kas geriau matomas kitiems eismo dalyviams.
Pasak Violetos Pasionekos (Wioletta Pasionek), atstovaujančios „Lumileds“ ženklą siūlantį šviesos sistemų sprendimus ir turintį licenciją naudoti „Philips“ ženklą automobiliams skirtiems produktams, rinkdamiesi lemputes vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į užrašus ant pakuočių: jose nurodyti parametrai, pavyzdžiui, +120%, +130% ir pan., reiškiantys, kad lemputės yra tiek procentų ryškesnės nei įstatymuose numatyta minimali riba. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į lempučių skleidžiamos šviesos atspalvį, kuris matuojamas K (kelvinais). Kuo daugiau kelvinų, tuo šviesos spalva šaltesnė. Tamsiuoju metų sezonu rekomenduojama rinktis kuo ryškesnes ir šaltesne spalva šviečiančias lemputes. „Kalbant apie halogenines lemputes, paprastai kuo stipresnę šviesą skleidžia lemputės, tuo trumpesnė jų naudojimo trukmė. Tuo tarpu LED lemputes naudojantys vairuotojai jau gali rasti jas netgi su 250% ryškumu, 5800°K šviesos atspalviu ir iki 12 metų naudojimo trukme, kas visai dar neseniai atrodė it utopija“, – pasakoja ekspertė. Ji priduria, kad atsiranda net halogeninių lempučių, atitinkančių 4200°K šviesos atspalvį. Toks atspalvis laikytinas idealiausiu. Vairuotojai tokiu būdu ne tik gauna maksimalų ryškumą ir kelių apšvietimą, tačiau ir pėstieji gali pastebėti artėjantį automobilį iš daug didesnio atstumo nei įprastai.
Kuo trumpesnis stabdymo kelias ypač aktualus didelių gabaritų transporto priemonėms, kurios patekusios į eismo įvykius, dažnai sukelia skaudžiausias pasekmes. Mikroautobusų, autobusų, sunkvežimių ir t. t. vairuotojai, pasak eksperto, turėtų rinktis maždaug +130% ryškumą atitinkančias bei vibracijai atsparias lemputes. Tokios lemputės padeda anksčiau pamatyti kliūtį kelyje, lieka laiko jos išvengti.
Svarbus ne tik padangų protektoriaus gylis, bet ir slėgis
Dar vienas svarbus aspektas, norint tinkamai pasiruošti šaltajam sezonui, yra sezonui pritaikytos ir nuolat prižiūrimos automobilio padangos. Ko gero, visi vairuotojai žino, kad keičiant vasarines padangas į žiemines, būtina patikrinti padangų protektoriaus gylį. Deja, neretai padangų tikrinimas šiuo parametru ir pasibaigia. Padangų slėgis tikrinamas tik tuomet, kai kažkurioje iš padangų oro slėgis akivaizdžiai žemas, tačiau įpročio, slėgį matuoti prevenciškai, vis dar neturime.
Anot „Lumileds“ ekspertų, esant per mažam padangų slėgiui, jos daug greičiau dėvisi ir netgi deformuojasi, didėja kuro sąnaudos, o blogiausiu atveju jos gali netgi sprogti. Todėl labai svarbu pripūsti padangas tiek, kiek nurodo pats gamintojas (kiekvienas automobilis turi lipduką, kuriame nurodytas reikiamas slėgis). „Saugumui užtikrinti galima naudoti specialią bevielio padangų slėgio stebėjimo sistemą. Naujausios sistemos gali pastebėti slėgio kritimą 0,1 baro tikslumu ir informuoti vairuotoją apie tai, kuris ratas turėtų būti patikrintas ir pripūstas. Sistemų baterijos gali būti kraunamas saulės energija, o veikti jos gali netgi su aplikacijomis, tad pranešimus galima stebėti, pavyzdžiui, telefone“, – pasakoja V. Pasioneka.
Komentarai
Komentarų nėra