Prekybos centras stiprina šventinius pajėgumus: administracija atskuba į pagalbą parduotuvių darbuotojams
Artėjant kalėdinių pirkinių karštinei lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ vadovai ir administracijos darbuotojai ruošiasi jau tradicija tapusiam darbui parduotuvėse, kur padeda kolegoms aptarnauti šventėms apsipirkti atvykusius klientus. Pasak personalo valdymo ekspertų, tokia prekybos įmonėse taikoma praktika naudinga tiek dirbantiems parduotuvėse, tiek administracijos darbuotojams, kurie ne tik padeda kolegoms, bet ir patys gali geriau pažinti prekybos tinklo procesus, pirkėjus bei jų poreikius.
Auga veikdami išvien
Prekybos tinklo „Maxima“ vadovė Kristina Meidė sako, kad įvairių grandžių darbuotojų dalyvavimas organizacijos veikloje ir įsitraukimas į kolegų darbus, pagalba ir mokymasis vieniems iš kitų padeda įmonei augti ir atspindi jos vertybes.
„Tradicija, kuomet prieš šv. Kalėdas ir Velykas administracijos darbuotojai ir vadovai persikelia tam tikram laikui padirbėti parduotuvėse, prekybos centre gyvuoja jau ne vienerius metus. Su kiekvienais metais pastebime, kad darbuotojai vis labiau mato tame prasmę ir supranta, kad tokiu būdu jie ne tik padeda parduotuvėse dirbantiems kolegoms – tai leidžia ir jiems patiems geriau pažinti procesus, pirkėjus. Kartu yra mažinama skirtis tarp įmonės administracijos ir parduotuvių darbuotojų“, – sako „Maximos“ vadovė K. Meidė.
Anot jos, ši praktika taip pat glaudžiai susijusi su įmonėje diegiama lyderystės filosofija, kad darbuotojas gali būti tinkamu vadovu tik gerai susipažinęs su visais prekybos centre vykstančiais procesais. Beje, ne tik prieš šventes, bet ir pradėdami dirbti nauji administracijos darbuotojai vyksta susipažinti su procesais parduotuvėse.
Tai ne vienintelė iniciatyva, kuria siekiama „Maximos“ darbuotojus įtraukti į kitas įmonės sritis. Prekybos centre žemesnių grandžių darbuotojai yra įtraukiami į šio prekybos tinklo valdymą, o jų dalyvavimas priimant reikšmingus sprendimus duoda apčiuopiamos naudos.
„Vienas iš bendrovės valdymo organų yra Vadovų komitetas, kurio posėdžiuose sprendimo teise be aukščiausios grandies vadovų taip pat dalyvauja ir „Maxima“ parduotuvių direktoriai. Vadovų komitetas sprendžia daugelį įmonei svarbių klausimų, susijusių su investicijomis, finansais, rinkodara, įvairių paslaugų pirkimu, technologijomis, nekilnojamuoju turtu ir kitomis sritimis. Taigi parduotuvių administracijų ir jų darbuotojų balsas turi įtakos aukščiausiame lygmenyje priimamiems sprendimas“, – sako K. Meidė.
Hierarchija išnyksta
Personalo valdymo ekspertė Aušra Bytautienė pažymi, kad tokia praktika, kai vadovaujantis personalas tiesiogiai padeda dirbti pavaldiniams, yra naudinga ne tik šventiniu laikotarpiu. Specialistė pastebi, kad įvairios prekybos organizacijos Lietuvoje vienaip ar kitaip šią praktiką taiko, ir tai yra sveikintina.
„Administracijai ir vadovams tokiu būdu pavyksta visiškai kitaip pažinti verslą, jo procesus ir klientą, apie kuriuos dažnai jie turi įsivaizdavimą tik iš skaičių ir ataskaitų. Tokia praktika pirmiausia suteikia bendrumo jausmą, kuomet organizacijos hierarchija tarsi išnyksta, salės ar kasos darbuotojas gali pasijusti tuo, kuris gali pamokyti savo vadovus ar kolegas iš administracijos“, – sako ji.
A. Bytautienės nuomone, šventiniu laikotarpiu, kuomet darbuotojams kartais tenka dirbti ir papildomas valandas, tokia praktika gali tapti puikiu organizacijos vertybių įprasminimu.
„Tokiu atveju, kai vadovaujantis personalas pats ateina padėti, bendradarbiavimas, atsakomybės prisiėmimas, šeimininkiškumas, komandinis darbas tampa ne tik deklaruojamomis vertybėmis. Toks bendras darbas gali tapti pačia tikriausia ir geriausia komandos formavimo priemone. Tik čia kritiškai svarbu tai, kad atėję į salę vadovai ir administracijos darbuotojai ateitų tikrai dirbti, o ne papildomai kontroliuoti darbuotojus”, – pažymi ji.
Vadovavimo ir lyderystės ekspertai pastebi tendenciją, jog visame pasaulyje organizacijose mažėja hierarchijos ir vis labiau orientuojamasi į darbuotoją. Vis labiau tampa aišku, kad žmogiškieji ištekliai – vienas svarbiausių konkurencinių veiksnių. Įmonėse didėja suvokimas, kad svarbiausias tikslinis bet kurios kompanijos segmentas – jos darbuotojai.
Komentarai
Komentarų nėra