Nuotraukos autorius: M.Patašiaus nuotrauka

Kalėdinės dovanos: ką reikia žinoti apie jų draudimą ir grąžinimą?

Kuo arčiau didžiosios metų šventės, tuo daugiau žmonių dovanas pradeda pirkti spontaniškai. Tačiau net ir apėmus dovanų karštinei, ypač perkant elektronikos prekes, buitinę techniką, svarbu įvertinti galimybę papildomai parūpinti pirkinio draudimą ar pratęstą garantiją. Taip pat reikėtų žinoti įvairių prekių grąžinimo ar keitimo taisykles, jei dovana jos gavėjui netiktų ar nepatiktų.  Padaugėja ir draudimų, ir žalų Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ sukaupti duomenys, prieš Kalėdas, gyventojams rūpinantis dovanomis ar nutarus pasinaudoti šventinėmis nuolaidomis ir atnaujinti buitinę techniką namuose, pirkinių draudimo pardavimai išauga net du kartus. Dažniausiai draudžiami televizoriai, mobilieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai bei smulkioji buitinė technika. „Būtent šiems įrenginiams daugiausiai žalų nutinka šventiniu laikotarpiu. Natūralu, kad tuomet gyventojai yra aktyvesni, daugiau keliauja, lanko draugus ir giminaičius, tad ir nemalonių netikėtumų pasitaiko dažniau. Dažniausios žalos, susijusios su įrenginių ekranų įskilimais ir dūžiais. Taip pat – su jų apliejimu kava, arbata ar vandeniu. Deja, vis dar pasitaiko ir vagysčių atvejų“, – sako Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas. Pirkinius apsaugo draudimas ir pratęsta garantija. Prieš Kalėdas, norėdami apsaugoti šventinius pirkinius arba artimiesiems skirtas dovanas, gyventojai dažniau nei įprastai renkasi pirkinio draudimą, skirtą atlyginti nuostoliams, atsiradusiems dėl išorinio poveikio – dūžio, apliejimo, vagystės ar pan. „Mūsų praktika rodo, kad didžiausios išmokos, viršijusios net 800 eurų, buvo skirtos klientams apdraudusiems mobiliuosius „iPhone 7 Plus“ telefonus. Vienu atveju telefonas nustojo veikti po to, kai įkrito į vandens pripildytą praustuvą, o kitu atveju – buvo atimtas plėšimo metu“, – sako M. Balinskas. Pasak jo, dovanas draudžiantiems klientams visuomet rekomenduojama iš anksto pateikti asmens, kuriam jos ir atiteks, duomenis. Tačiau, jeigu klientas nežino visų reikalingų duomenų, draudžiamojo įvykio atveju draudimo apsauga galioja ir kitam asmeniui. Norintys prailginti pirkinio tarnavimo laiką taip pat renkasi pratęsti garantijos laikotarpį. Pratęstos garantijos suteikiama draudimo apsaugos apimtis yra analogiška gamintojo suteiktai garantijai, tik galioja ilgiau – pasirinktinai nuo 1 iki 5 metų. Pratęsta garantija atlygina nuostolius dėl pirkinio vidaus gedimų, kurie gamintojo garantijos laikotarpiu būtų pripažinti garantiniais. Dovanų grąžinimas ar keitimas – neišnaudota galimybė Be abejonės, visi nori dovanoti tokius daiktus ar paslaugas, kurios teiktų džiaugsmą. Tačiau pasitaiko objektyvių ar subjektyvių priežasčių, kai net ilgai svarsčius ir ieškojus, dovana netinka ar nepatinka jos gavėjui, tuomet lieka galimybė prekę grąžinti ar ją pakeisti kita. Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokatas Vilius Martišius sako, kad dovanų grąžinimas ar keitimas yra dažnai neišnaudojama galimybė, apie kurią turi pirmiausia pagalvoti pirkėjas: „Ir perkant internetu, tiek fizinėje parduotuvėje taikomas keturiolikos dienų terminas, kai nenaudotos prekės gali būti grąžinamos ar keičiamos be konkrečios priežasties. Svarbu atkreipti dėmesį, kad terminas skaičiuojamas ne nuo dovanos įteikimo, o nuo pirkimo dienos. Taigi, jei pirkdami norite sudaryti ir galimybę gavėjui dovaną grąžinti ar pakeisti, reikėtų suskaičiuoti, ar įteikus dovaną bus pakankamai laiko ar terminas nebus visai pasibaigęs jos grąžinimui.“ Žinoma, keturiolikos dienų terminas taikomas prekių grąžinimui ar keitimui, kai grąžinamos ar keičiamos tinkamos kokybės prekės, t.y. nenaudotos, nesugadintos, nepraradusios prekinės išvaizdos. Grąžinti gali ir pirkėjas, ir dovanos gavėjas Pasak V. Martišiaus, dovaną į parduotuvę grąžinti gali ir jos pirkėjas, ir gavėjas. Nei perkant, nei grąžinant prekes nėra tikrinama tapatybė. Svarbu turėti prekę ir pirkimo dokumentą, pavyzdžiui, čekį, pirkimo-pardavimo sutartį, banko sąskaitos išrašą. Teisės aktuose nėra tokios sąvokos kaip „dovanų grąžinimas“ – jis elementariai laikomas „prekių grąžinimu arba keitimu“. „Galioja bendras principas, kad prekes grąžina pirkėjas, tačiau tai gali daryti ir kitas asmuo, jei tik turi reikiamus dokumentus. Tiesa, retas kuris dovanodamas dovaną prideda ir čekį, todėl dažnai prireikus prekę grąžinti ar pakeisti, dovanos gavėjas turi paprašyti iš pirkėjo arba čekio, arba kad jis prekę grąžintų ar pakeistų kita“, – pastebi advokatas. Perkant dovanas ir galvojant apie galimą jų grąžinimą ar keitimą, taip pat reikėtų žinoti ir išimtis, kokių daiktų grąžinti ar keisti negalima, kai nekalbama apie jų kokybės trūkumus. „Išimčių prekių grąžinimui ar keitimui yra tikrai nemažai. Kaip dažniausius ir svarbiausius reikėtų paminėti augalus, gyvūnus, parfumeriją, kosmetiką, apatinius rūbus, laikrodžius, muzikos instrumentus, maisto prekes, taip pat naudotas prekes, įsigytas specializuotose parduotuvėse, turgavietėse arba pagal nuotolines sutartis, taip pat sveriamas ir matuojamas prekes, kurios pirkėjo pageidavimu buvo specialiai paruoštos. Tokios prekės gali būti grąžinamos ar keičiamos tik pardavėjui sutikus“, – įspėja V. Martišius.

lrytas.lt informacija

 

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą