Tarptautiniai darbo rinkos ekspertai sutaria: globalizacijos ir automatizacijos kontekste darbdavio sėkmę nulems dėmesys konkrečiam žmogui
Spartūs globalizacijos ir automatizacijos procesai darbdaviams kelia įvairių naujų iššūkių. Vienas jų – kaip išvystyti darbdavio įvaizdį, kuris patrauktų kaip niekada mobilius talentus. Sprendimų šiam iššūkiui ieškojo ir į gegužės 15-17 dienomis vykusią pasaulinę darbdavio įvaizdžio konferenciją „World Employer Branding Day“ susirinkę tarptautiniai darbo rinkos ekspertai. Konferencijos metu išryškėjo bendras požiūris, jog darbdavių sėkmę ateityje lems tai, kaip efektyviai jie sugebės sutelkti dėmesį į žmogiškuosius savo darbuotojų poreikius.
Dalyvavo pasaulyje garsios kompanijos
„World Employer Branding Day“ – didžiausias kasmetinis renginys, kuriame savo patirtimi bei įžvalgomis darbdavio įvaizdžio tema dalijasi bei apie šios srities problemas tarpusavyje diskutuoja garsiausių pasaulio prekės ženklų atstovai. Šių metų konferencijoje dalyvavo per 720 verslo lyderių iš 45 šalių, atstovaujančių didžiausioms pasaulio kompanijoms, kaip pavyzdžiui „Facebook“, „Netflix“, „Mars“, „Accenture“, „Citi“, „Amazon“, „LinkedIn“ ir pan. Konferencijoje dalyvavo ir kelios Lietuvoje įsikūrusios įmonės, o oficialiu konferencijos partneriu mūsų šalyje buvo personalo atrankos ir darbdavio įvaizdžio formavimo įmonė „Amston“.
„Konferencija buvo gyvas įrodymas, koks svarbus tapo darbdavio įvaizdis globalioje šių dienų darbo rinkoje. Darbdaviai supranta šiandien kovojantys dėl talentų bet kuriame pasaulio taške. Tai, jog darbdavio įvaizdžio poveikį kompanijos sėkmei taip detaliai aptarė pasaulyje žinomų darbdavių atstovai ir tai, kad šią temą lydi rimti terminai bei sociologiniai tyrimai, rodo, kaip rimtai šis veiksnys vertinamas versle“, – sako konferencijoje dalyvavusi „Amston“ direktorė Henrika Bivainienė.
Kaip pavyzdį ji pateikė konferencijoje nagrinėtą Mars įmonės atvejį, kurios atstovė pabrėžė poreikį vystyti nuolatinius ir dėmesingus santykius su įmonės veiklai aktualiomis bendruomenėmis. Mars atstovės teigimu, stiprią darbdavio reputaciją kompanijai padėjo išvystyti tai, jog jų komandas visame pasaulyje sudaro labai įvairūs žmonės, gerai suprantantys į juos panašių kandidatų ir darbuotojų poreikius, lūkesčius ir problemas. Tai leidžia pritraukti skirtingus, tačiau toms pačioms vertybėms ištikimus talentus, kurie gali kurti tą pačią organizacinę kultūrą globaliu ir lokaliu mastu.
„Kompanijos, kurios užtikrina lygiavertį bendravimą įmonėje ar įtraukią kompanijos kultūrą sugeba ne vien generuoti daugiau inovatyvių idėjų ar kūrybiškiau spręsti problemas. Tokios kompanijos taip pat geriau supranta bendruomenes, kuriose veikia. O tai leidžia joms lengviau pritraukti aukštą vertę kuriančius darbuotojus, kurie savo ruožtu padeda puoselėti gerą darbdavio įvaizdį“, – aiškina H. Bivainienė.
Darbo rinka: globali ir technologiška, bet žmogiška
Pasak „Amston“ direktorės, viena iš dviejų pagrindinių konferencijos temų buvo, kaip sukurti globaliai patrauklų darbdavio įvaizdį veikiant lokaliai, tačiau konkuruojant pasauliniu mastu. Buvo dalijamasi įžvalgomis apie talentų pritraukimą, verslo ekosistemų vystymą.
Antroji didžioji renginio tema buvo, kaip realizuoti technologijų teikiamas galimybes neprarandant žmogiškojo veiksnio. Konferencijos dalyviai apžvelgė patirtis bei galimybes, kaip pasiekti balansą tarp samdymo procesų automatizavimo ir tiesioginio, žmogiško kontakto su kandidatais, kaip įtraukti kompanijos vadovybę bei esamus darbuotojus, kurie kurtų gyvą, neformalų, asmenišką samdymo proceso patirtį.
Konferencijoje pranešimą skaitė ir „Amston“ partnerės personalo atrankos įmonės „Branded.Careers“ atstovas. Kartu su šia įmone ir dar keturiomis darbdavio įvaizdžio agentūromis, „Amston“ pernai įsteigė Europos darbdavio įvaizdžio formavimo agentūrų asociaciją, padedančią konsoliduoti gerąsias praktikas ir dalintis tarptautiniame kontekste jau išbandytais, sėkmingai veikiančiais sprendimais.
„Negalima ignoruoti to, jog globalizacija ir technologiniai pokyčiai fundamentaliai transformuoja darbo rinkas. Kai kurie šių procesų yra sveikintini, tačiau negalima ignoruoti to, jog didelei daliai darbuotojų jie kuria laikinumo ir neužtikrintumo jausmą. Atliepti į šį darbuotojų jausmą yra ne vien darbdavio pareiga, bet ir raktas į jo sėkmę. Konferencijos metu susipažinome su įvairiais rinkos tyrimais, kurie parodė, kad didesnis darbdavio dėmesys savo darbuotojų žmogiškiems poreikiams bei darbuotojų įgalinimas įsitraukti į kompanijos veiklą padeda pasiekti apie 20% didesnį pelną, 65% sumažinti komandos kaitą ir net 200% padidinti klientų lojalumą“ apibendrino H. Bivainienė.
6 patrauklaus darbdavio bruožai globalioje ir išmanioje darbo rinkoje:
1. Aiškiai suvokti ir teisingai komunikuojami organizacijos kultūriniai išskirtinumai ir kiekvienam darbuotojui kuriama vertė
2. Rūpinimasis asmenine darbuotojų gerove, fizine ir emocine sveikata, prisitaikymas prie individualių darbuotojų poreikių
3. Orientacija į darbuotojų ugdymą, nuolatinį kompetencijos kėlimą, kūrybiškumo skatinimą
4. Nuolatinė ir kūrybinga komunikacija su kompanijos veiklai aktualiomis bendruomenėmis (vartotojais, klientais, studentais, rinkos ekspertais), įtraukiant darbuotojus kaip įmonės ambasadorius
5. Socialinis aktyvumas ir gerai apibrėžta veiklos prasmė
6. Autoritetingi, profesionalūs ir įsitraukę vadovai
7. Ryžtas mokytis, keistis ir tobulėti, atsižvelgiant į visos komandos poreikius ir patirtis
Komentarai
Komentarų nėra