Ar žinojote, kad „Mercedes-Benz“ yra sukūręs koncepcinį universalų automobilį?
Kai perkate ar nuomojatės automobilį, visada apsibrėžiate ir žinote, kokio maždaug automobilio norėtumėte. Nusprendžiate ar tai bus naujas ar naudotas automobilis, kokio gamintojo, koks bus kėbulo variantas (Sedanas, Universalas, Visureigis). Jei automobilį naudojate darbui, galbūt svarstote apie pikapą ir kitą didelės bagažinės automobilį. Jei svarstote apie automobilį šeimai ir kasdienai, tai dažniau dairytumėtės į sedanus, universalus arba visureigius. Jei norite pasimėgauti karštomis vasaromis ir pasivažinėti savo malonumui, galbūt nespjautumėte ir į kabrioletą.
Perkantieji naudotą automobilį pasitikrina jo istoriją naudodamiesi VIN numeriu, tie kas renkasi naują – daugiau žiūri į bendrą gamintojo patikimumo indeksą. Du skirtingus tipus bandančių sėkmingai „apžioti“ automobilių nėra tiek jau daug, dažniausiai jie būna pasmerkti gamybos nutraukimui.
Sėkmingas derinys buvo tik universalo ir visureigio hibridas ir gal keli visureigio-kabrioleto modeliai. Tačiau dauguma bandymų „suporuoti“ du skirtingus tipus baigdavosi ten pat. O jeigu tas pats automobilis galėtų būti net keturių skirtingų tipų? 1995-aisiais Mercedes-Benz išsikėlė sau tokį iššūkį ir pabandė sukurti transformuojamą universalų automobilį.
Koncepcinis automobilis VRC (angl. the Variable Research Car) debiutavo 1995-ųjų Ženevos automobilių parodoje.
Pagrindinis automobilio privalumas buvo keičiama galinė automobilio kėbulo dalis. Dėl jos tas pats automobilis galėjo būti sedanas, universalas, pikapas ar kabrioletas. Ir bet kuriuo tipu automobilis galėjo būti paverčiamas per keliolika minučių. Automobilio galinės dalys buvo gaminamos iš anglies pluoštu sutvirtinto polimero.
Tačiau, nepaisant inovatyvios idėjos, automobilis nebuvo skirtas pačiam žmogui jį konvertuoti. Jis - labiau orientuotas į automobilių nuomos ir dalinimosi paslaugas. Žmogus iš nuomos bendrovės turėjo užsisakyti šį automobilį ir pageidaujamą jo konfigūraciją. O jau nuomos bendrovė jau atliktų konversiją ir klientas kurį laiką važinėtų šiuo automobiliu ir jam tuo metu reikalingu tipu. Taip automobilio kūrėjas įsivaizdavo ateities automobilių rinką ir turėjimą.
„....žmonės turėtų daugiau laisvo laiko ir jį skirtų norimai veiklai, kuri kaskart būtų skirtinga. Savo automobilių parko laikymas būtų neekonomiškas ir čia į pagalbą ateitų Vario Research Car paslauga. Žmogus išsirinktų norimą tipą ir važinėtu tuo automobiliu tol, kol prisireiktų kitokio“.
Panašiu principu šiuo metu veikia kitų gamintojų, tokių, kaip Volvo, BMW, Cadillac ir kitų automobilių gamintojų programos. Už mėnesio mokestį galima naudotis pageidaujamu automobiliu, ir bet kada jį keisti. Tik šiais laikais keičiamas ne stogas, o visas automobilis.
Aišku būtų buvę smagu, jei toks Mercedes-Benz automobilis būtų užaugęs iki serijinės gamybos. Įsivaizduokite aplinkinių nustebimą, kai nuvežate juos į vietą su sedanu, o parsivežate su tuo pačiu automobiliu, tik jau pikapu. Automobilių nuomos paslauga taip pat įgautų netikėto lankstumo.
Atmetus anglies pluoštu sutvirtinto polimero panaudojimą, koncepcinis automobilis turėjo ir „drive-by-wire“ technologiją, kuri eliminavo mechaninį ryšį tarp vairo, stabdžių pedalų, rankinio stabžio ir atitinkamų automobilio dalių. T.y. sukant vairą, ratai sukdavosi taip pat, bet vairo ir ratų sistemas jungdavo tik laidai, o ne hidraulinė ar kitokia mechaninė jungtis. Taip pat automobilyje buvo išbandyta iki šiol Mercedes-Benz naudojama Active Body Control važiuoklės stabilizavimo sistema. Ši sistema realiu laiku reguliuoja kiekvieno automobilio rato aukštį ir net važiuojant grubiu paviršiumi ji yra pakankamai greita ir pajėgi išlyginti automobilį ir leisti vairuotojui pasijausti, tarsi jis važiuoja ne akmenuotu keliu, o plauktu tarsi ant debesies. Ši sistema taip pat neleidžia automobiliui pasvirti staigiai sukant ir sudaro ne tokio didelio ir sunkaus automobilio pojūtį. Visa tai prasidėjo būtent VRC automobilyje.
Galbūt šis gamintojas grįš prie savo paleistos idėjos ir sukurs šiuolaikinę VRC automobilio idėją su ateities technologijomis.
UAB "Potissimus" informacija
Komentarai
Komentarų nėra