Ar visavertei vegetarų mitybai užtenka to, ką randame parduotuvėje?
Spalio 1-ąją dieną visame pasaulyje buvo minima vegetarų diena. Ši mitybos praktika populiarėja ir Lietuvoje – tai įrodo sparčiai auganti vegetariškų ir veganiškų maisto produktų paklausa. Visavertei mitybai reikalinga kuo didesnė įvairovė, tad ir parduotuvių lentynose auga vegetariškai dietai tinkantis prekių pasirinkimas: lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ pirkėjai jau gali rasti bent šimtą skirtingų pavadinimų produktų. Be to, šiuos maisto produktus mielai renkasi ne tik vegetarai, bet ir žmonės, kurių organizmas netoleruoja laktozės, glitimo ar kitų medžiagų.
„Auganti vegetariškų produktų paklausa rodo, kad vis daugiau mūsų pirkėjų domisi subalansuota mityba ir sveika gyvensena. Taip pat skiriame daug dėmesio žmonėms, kurie negali vartoti tam tikrų maisto produktų dėl sudėtyje esančių alergenų. Įsiklausome į savo pirkėjų poreikius, randame ir pasiūlome tai, kas jiems tinka. Todėl nuolat plečiame vegetariškai mitybai tinkantį pasirinkimą, aktyviai ieškome naujų produktų ir stengiamės, kad pirkėjai juos mūsų parduotuvėse rastų už mažiausią kainą“, – atskleidžia Vilma Drulienė, „Maximos“ pirkimų departamento direktorė.
Šiuo metu lietuviškas prekybos tinklas parduotuvių lankytojams siūlo rinktis kone iš šimto skirtingų pavadinimų produktų, tinkančių vegetariškai mitybai, todėl kiekvienas pirkėjas gali lengvai susidaryti individualius poreikius atitinkantį prekių krepšelį.
„Jeigu žmogus negali gerti pieno, nes jo organizmas neskaido laktozės, „Maximos“ parduotuvėse jis gali rasti net 27 alternatyvas – sveikus pakaitalus iš kokosų, migdolų, sojos ar avižų, kuriuose laktozės – nė kvapo. Šie gėrimai paprastai dar būna praturtinti kalciu ir kitais mikroelementais, taip pat galima rinktis įvairiausius skonius – nuo šokoladinio iki vanilinio“, – dalijasi V. Drulienė.
„Maximos“ pardavimų duomenys rodo, kad pats populiariausias vegetariškas produktas tinklo parduotuvėse šiemet buvo sojų gėrimas su kalciu „Alpro soya“ vieno litro pakuotėje, jį į savo pirkinių krepšelį įsidėjo daugiau kaip 56 tūkstančiai pirkėjų.
Kai kurių produktų vartojimas, lyginant pastaruosius kelerius metus, išaugo kartais. Pavyzdžiui, kokosų ir ryžių gėrimas, kurį mėgstama vartoti vietoje įprasto pieno, 2016 metais buvo beveik 7 kartus populiaresnis pasirinkimas nei 2015 metais. Pieno be laktozės 2016 metais parduota 1,7 karto daugiau nei 2015 metais, o humuso per nepilnus šiuos metus jau parduota tris kartus daugiau nei per visus 2016 metus.
Už prekių pirkimą „Maximoje“ atsakinga V. Drulienė pažymi, kad prekybos tinklo parduotuvėse pirkėjai gali rasti alternatyvų ne tik pienui, bet ir kitiems gyvulinės kilmės produktams: sūriui, jogurtui, sviestui, grietinėlei, mėsai ar net majonezui. „Pasaulyje jau seniai žinomas tofu – sojų pupelių sūris. Tofu yra tarsi sveikos ilgaamžių japonų mitybos simbolis. Šios šalies virėjai žino gausybę patiekalų receptų, kuriuose sojų pupelių sūris yra pagrindinis ingredientas. Mūsų pardavimų duomenys rodo, kad pastaraisiais metais lietuviai sparčiai atranda ir šį produktą“, – sako V. Drulienė ir priduria, kad vegetarai yra tokie pat smaližiai kaip ir visi, nes neaplenkia desertams skirtų lentynų. „Maximos“ parduotuvės galima rasti net 15 skirtingų pavadinimų vegetariškųs desertų – pudingų, saldžių sūrelių, vaisinių jogurtų ar šokoladinių batonėlių alternatyvų. Šiemet buvo pristatyti ir dar viena naujovė – veganiški ledai, taip pat galima įsigyti ir specialiai pagamintą veganišką pyragą.
Rugsėjį vegetariškų produktų pardavimai fiksuoti 231 „Maximos“ parduotuvėje. Daugiausia šios rūšies produktų vartotojai pirko Vilniaus ir Kauno prekybos centruose „Akropolis“ esančiose „Maximose“, o vasarą pardavimai pastebimai augo lietuviško tinklo parduotuvėse Palangoje ir Neringoje – „Maximos“ pasirinkimas pajūryje užtikrino, kad per atostogas pirkėjai galėtų išlaikyti savo mitybos įpročius.
Komentarai
Komentarų nėra