STEAM veiklos Alytaus Dzūkijos mokykloje

STEAM – tai trumpinys, reiškiantis gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics). Tai ugdymas, kuris sujungia šias penkias disciplinas į vientisą mokymosi patirtį ir yra skirtas ugdyti mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir problemų sprendimo įgūdžius.  Tai metodas, skatinantis mokinius mąstyti nestandartiškai ir naujoviškai taikyti savo žinias. Integruodami šias penkias disciplinas, mokiniai gali geriau suprasti juos supantį pasaulį ir išsiugdyti įgūdžius, kurių jiems reikia XXI amžiuje.

Alytaus Dzūkijos mokykloje yra suburta STEAM darbo grupė. Ji planuoja įvairias veiklas mokiniams ir mokytojams. Mokiniai turėjo galimybę išvykti į užsienį, kartu su projekto Erasmus + partneriais susitelkė į 3D spausdintuvų panaudojimo ugdymo procese galimybes, programavimo pagrindų mokymą, problemų sprendimo įgūdžių lavinimą ir tvarumą. Mokytojai vyko į darbo stebėjimą Ispanijos ir Čekijos mokyklose, patobulino STEAM srities profesinius įgūdžius, parvežė naujų idėjų, kurios sėkmingai įgyvendinamos. Į projektines veiklas mokiniai įtraukiami kryptingai, stengiamasi, kad veiklos apimtų beveik visus ugdomuosius dalykus. 

Vienas iš projektų, į kurį aktyviai įsitraukė mūsų mokyklos bendruomenė –  „Tvarumo kelionė su QR kodais Alytaus mieste“. Tai bendrystės projektas, nes į jį įsitraukė ir dar keturios Alytaus miesto švietimo įstaigos – Senamiesčio mokykla, Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija, Alytaus profesinio rengimo centras (APRC) bei Alytaus kolegija. Šios įstaigos glaudžiai bendradarbiaudamos įgyvendina kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą, nuosekliai, sistemingai ir kryptingai ugdo mokinių kūrybiškumo, skaitmeninės ir inžinerines kompetencijas, orientuoja mokinius į STEAM mokslus, pasirenkant ateities profesijas, todėl gražiai susivienijo ir bendrystės projekte. Projekto rezultatas -  Alytaus mieste sukurtas Tvarumo kelias – 21 objektas, prie kiekvieno yra pritvirtinta lentelė su QR kodais, kuriuose pateikta informacija apie kiekvieną objektą. Ši iniciatyva yra pavyzdys, kaip integruoti sveikatinimo, švietimo ir bendruomenės stiprinimo veiklas į kasdienį ugdymo įstaigų gyvenimą. Nauda ir šį kelią kūrusiems mokiniams, ir visai miesto bendruomenei. Tvarumo kelias bus dar papildytas keliais objektais, šiuo metu yra derinama veikla su dar viena įstaiga. 

Praeitais mokslo metais buvo įgyvendintas integruotas STEAM projektas „Energija. Elektros prietaisai mano namuose“. Šiame projekte dalyvavo apie 200 mokinių. Projekto metu buvo integruojama matematika, informacinės technologijos, technologijos ir fizika, biologija, chemija. Mokiniai skaičiavo elektros prietaisus savo namuose, apskaičiavo energijos išteklius, darė diagramas, pristatinėjo savo atradimus. Kaip šio projekto tąsa buvo atliktas eksperimentas „Elektra supa mus“. Mokiniai patys iš antrinių žaliavų gamino automobiliuką, kuris juda naudodamas savo sukurtą energiją. 

Mokiniai dalyvavo STEAM projektuose „Judantis žaislas“. Tai technologijų ir informacinių technologijų integruotas projektas, kuriame savo darbelius kūrė apie 80 mokyklos mokinių. Jie gamino judančius žaislus iš  įvairių konstrukcinių medžiagų. Septintų klasių mokiniai kūrė šviestuvus. Savo sukurtus darbus mokiniai pristatinėja klasėje, o geriausius atrinktus darbus pristato mokykloje du kartus per mokslo metus vykstančioje inžinerinių darbų parodoje. Mokiniai savo žinias plečia ne tik savo mokykloje, bet kiekviena klasė nors kartą per mokslo metus dalyvauja pamokose Alytaus profesiniame rengimo centre. Mūsų mokyklą baigę mokiniai turi galimybę besimokydami Adolfo Ramanausko- Vanago gimnazijoje gilinti inžinerines kompetencijas.

Šiais mokslo metais startuoja naujas STEAM projektas „Atsakingas vartojimas. Bioplastikas“. Tai labai aktuali tema šiandieniniame pasaulyje, todėl šio projekto veiklos integruotos į visus mokomuosius dalykus. Bus kalbama apie plastiko vartojimo tendencijas, plastiko žalą gamtai ir žmogui, plastiko irimo amžių, antrinį plastiko panaudojimą, mokinai patys gamins bioplastiką. Tikslas – įtraukti kuo daugiau mokomųjų dalykų, kad STEAM pereitų į STREAM.

Šios veiklos mokiniams ne tik suteikia daug naujų žinių bei įspūdžių, bet ir leidžia išbandyti naujas veiklas, paskatina domėtis aplinka, įvairiais gamtiniais, cheminiais procesais, naujomis technologijomis. 

Alytaus Dzūkijos mokyklos informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą