Ką veikia „Nykštukai“ keliaudami?

Ikimokyklinio ugdymo uždaviniai teigia, kad šio amžiaus vaikai mokytųsi pažinti ir veikti: žaistų, keltų klausimus, tyrinėtų, rinktųsi veiklos būdus ir priemones, samprotautų apie tai, ko išmoko, numatytų tolesnės veiklos žingsnius. Vaikai aktyviai mokosi ir pažįsta juos supantį pasaulį praktiškai bandydami, tyrinėdami, kurdami.

Šiuos uždavinius įgyvendinti ėmėsi Alytaus lopšelio – darželio „Nykštukas“ ikimokyklinio ugdymo auklėtojos Asta Gecevičienė, Angelė Narkunienė, Eglė Totorienė, mokytojos padėjėja Vida Bagdanavičienė, auklėtojų padėjėjos Irena Sereičikienė, Rugilė Šiurskaitė, suplanuodamos tikslingas Turizmo savaitės veiklas.

Šiuolaikiniam vaikui reikia laisvės,  erdvės veikti ir jam duoti taip, kad jis norėtų ir galėtų paimti. Rugsėjo 13–17 d. „Pelėdžiukų“ ir „Kačiukų“ grupių auklėtiniai, lydimi auklėtojų bei jų padėjėjų,  kasdien keliavo ir ieškojo naujų patirčių. Ugdytiniai pasižvalgė po I-ojo Alytaus aikštę, sportavo, pabuvojo Jurgio Kunčino bibliotekos I-ojo Alytaus filiale, kur vartė, grupavo, uostė knygutes bei dalyvavo edukacijoje „Paskaityk man knygutę“. Gamtamokslinius tyrimus tęsė parke prie Alytaus kolegijos. Įspūdingiausia diena buvo, kai dideliu autobusu važiavome į Alytaus kraštotyros muziejų, kuriame dalyvavome edukacijoje „Puodininkystė“. Jos metu tyrinėjome molį, bei kiekvienas vaikas parodė jame slypinčias kūrybines galias – nulipdė puodynėlę. Į miestą žvelgėme nuo piliakalnio viršūnės ir rankutes plovėme Mirgrausėlės ašarų upelyje. Po visų kelionių mokėmės iškylauti: prie lopšelio-darželio esančioje pievutėje  statėme palapines, darėme laužavietę, žaidėme, džiaugėmės buvimu drauge.

Tik tokioje aktyvioje veikloje galima pažinti vaiką ir pažadinti  tą galią, kuri slypi jame, sustiprinti  vaikų ir tėvų ryšį.

Dėkojame darželio vadovams, tėveliams, seneliams už suteiktą pagalbą, už bendravimą.

Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Angelė Narkunienė

Alytaus lopšelio–darželio „Nykštukas“,  „Pelėdžiukų“ ir „Kačiukų“  grupių Turizmo savaitės  akimirkos.