Butrimonių gimnazijos socialinė pedagogė patirties sėmėsi pažintiniame vizite Estijoje ir Suomijoje

Švietimo mainų paramos fondas, įgyvendindamas Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Tobulėk, Auk, Pažink, Kurk“ (TAPK2), gegužės 14–18 d. organizavo pažintinį vizitą į Estiją ir Suomiją. Vizito metu, kuriame dalyvavo daugiau kaip keturiasdešimt aktyviausių šalies neformaliojo švietimo paslaugas teikiančių institucijų darbuotojų, siekta neformaliojo švietimo darbuotojus supažindinti su pažangiausiais neformaliojo vaikų švietimo principais ir metodais, Estijos ir Suomijos švietimo sistemų ypatumais bei neformaliojo vaikų švietimo sėkmės faktoriais, perimti gerosios praktikos pavyzdžius neformaliojo vaikų švietimo srityje.

Pažintinio vizito dalyviai apsilankė Estijos Tartu miesto aplinkos apsaugos švietimo centre. Centro darbuotojos pristatė vykdomas edukacines programas, aprodė pažintinį parką, žaidimų aikšteles, žiemos sodą, kuriame baseinėlyje turškiasi baliniai vėžliukai, o kavamedžiai augina kavos pupeles. Svečius nustebino, kad centro darbuotojai turi šokių pertraukėles: pastato palėpėje įrengta nedidelė, tačiau gana erdvi patalpa norintiems atsikratyti streso, darbinių rūpesčių pasišokant. Centro lankytojai nuo mažų dienu skatinami rūpintis aplinkosauga – įrengtos kompostavimo dėžės, kuriose besidomintys gali stebėti kompostavimo metu vykstančius procesus.

Aplinkos apsaugos švietimo centro kaimynystėje įsikūręs atviras jaunimo centras Lille Maja. Paaugliai turi erdvę, kurioje gali susiburti po pamokų ir prasmingai leisti laiką ruošdamiesi valgį, mokydamiesi šokti ir pan. Viena iš pagrindinių centro siekiamybių – kad kuo daugiau jaunimo įsitrauktų į prasmingas veiklas ir kuo mažiau be tikslo šlaistytųsi gatvėmis ar įsitrauktų į nusikalstamas veikas.

Estijos Švietimo ir mokslinių tyrimų ministerijoje pažintinio vizito dalyviams pristatyta neformaliojo vaikų švietimo Estijoje organizavimo ir finansavimo principai, geroji šalies patirtis. Kryptingai siekiama, kad vaikai ir jaunimas galėtų įsitraukti į prasmingas neformaliojo ugdymo veiklas ir per praktines užduotis atrastų ir realizuotų savo pomėgius. Įdomu tai, kad Estijoje apie 90 proc. jaunimo lanko neformaliojo ugdymo užsiėmimus.

Apsilankę Tartu AHHAA mokslo centre pažintinio vizito dalyviai vieningai sutarė, kad tai – puiki vieta vaikų ir jaunimo ekskursijoms, idėja kūrybiškoms fizikos, chemijos, biologijos, matematikos bei kitų disciplinų pamokoms. Ne vienas išsakė mintį, kad centre matytus įrenginius bei veiklas būtų galima pagaminti bei realizuoti ugdant vaikų ir jaunimo kūrybiškumą ir Lietuvoje. Svečiai iš Lietuvos dalyvavo pasirinktinai limonado ar muilo gamybos edukacijoje, o mokslo centre esančiame planetariume susipažino su dangaus kūnais. Mokslo centre pagrindinis dėmesys skiriamas praktiniam, patyriniam lankytojų ugdymui.

Suomijos sostinėje Helsinkyje vyko susitikimas su organizacijos Guides and Scouts of Finland valdybos nariais. Atvykusiesiems pristatyti neformaliojo vaikų švietimo Suomijoje organizavimo ir finansavimo principai, aktyvi skautų veikla, jaunimo motyvavimo sistema. Įdomi informacija, kad kas penktas Suomijos gyventojas yra arba buvo skautų organizacijos narys, o kas trečias dalyvauja ar dalyvavo savanoriškoje veikloje.

Suomijos Respublikos švietimo ir kultūros ministerijoje vizito dalyviams buvo pristatyta organizacija bei vykdomos veiklos, susipažinta su neformaliojo vaikų švietimo organizavimo principais Helsinkio mieste. Pristatyta, kad prieš priimant su jaunimo veikla susijusius įstatymus, pirmiausia daug diskutuojama su pačiu jaunimu, įsiklausoma į jaunuomenės nuomonę bei poreikius. Itin didelis dėmesys skiriamas socialinių kompetencijų, įgūdžių ugdymui.

Lankantis Helsinkio miesto Jaunimo skyriuje svečiai susipažino su kitokia ugdymo(si) aplinka. Skyriuje dirbama su nedidelėmis – 5–8 asmenų, grupėmis, išsikeliant trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus. Nustebino didžiulė prasmingo jaunimo laisvalaikio užimtumui skirtų siūlomų veiklų įvairovė. Šiltus įspūdžius dalyviams paliko nakvynė prie Talino įsikūrusioje Kloogaranna jaunimo stovykloje. Bazė, įkurta renovuotame jaunimo stovyklos komplekse, Suomių įlankos pakrantėje, veikia ištisus metus.

Už prasmingą patirtį, kompetentingai organizuotą pažintinį vizitą Estijos ir Suomijos neformaliojo švietimo teikėjų organizacijose dėkojame Švietimo mainų paramos fondo TAPK projekto koordinatorei Monikai Rajeckaitei bei jos kolegoms Ingridai, Vaidai ir Liutaurui. Vizitas buvo vykdomas Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Tobulėk. Auk. Pažink. Kurk. (TAPK2)“ lėšomis. Projektą įgyvendina Švietimo mainų paramos fondas.

 

 

Alytaus r. Butrimonių gimnazijos informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą