Perspėja norinčius pirkti automobilius: taršos mokestis gali tapti pinklėmis
Nuo liepos 1-os dienos įsigaliojo automobilio registracijos mokestis. Pastebima, kad norinčiųjų užregistruoti įsigytus automobilius tapo gerokai mažiau nei būta prieš jam įsigaliojant.
Specialistai sako, kad naujai įsigaliojęs mokestis privertė persigalvoti mažesnės vertės automobilių savininkus, ir jie nutarė nebekeisti turimos transporto priemonės į kitą.
Tuo tarpu prabangesnių automobilių vairuotojai ir toliau stoja į eiles. Jų teigimu, taršos mokestis jų pasirinkimui įtakos neturi.
Vis dėlto nusprendusius dabar įsigyti automobilį ekspertai įspėja būti atidesniais, kadangi pardavėjai gali ir neįspėti apie didelį taršos mokestį. Apie tai – „Lietuvos ryto“ televizijos reporterio Šarūno Dvarecko pasakojimas.
Nesureikšmina mokesčio
Vilnietis Viktoras į vieną iš „Regitros“ padalinių sostinėje atvyko registruoti Latvijoje pirkto BMW automobilio. Už jį vyras sumokėjo 20 tūkst. eurų.
Viktoras skaičiuoja, kad nuo liepos pasikeitus tvarkai, už automobilio išmetamą anglies dioksido kiekį papildomai jam teks sumokėti 150 eurų taršos mokestį.
„Teks sumokėti šį mokestį. Bet kai automobilis yra brangus, tas 150 eurų neatrodo dideli pinigai. Tai tikrai ne tokia suma, kurios reikėtų išvengti“, – kalbėjo Viktoras.
Tačiau ne visi vairuotojai iš anksto pasidomi taršos mokesčiu ir skuba registruoti automobilių. Pavyzdžiui, panevėžietis Algimantas į „Regitrą“ atvyko tik pasidomėti, kiek papildomai jam kainuotų įsigyti seną „Volgą“, apie kurią jis svajojo nuo jaunystės.
„Tai mano jaunystės mašina. Nenumanau, kiek pinigų reikėtų taršos mokesčiui ją perkant. Dviejų ar trijų šimtų eurų? Neįsivaizduoju, – svarstė Algimantas. – Niekur apie tokius automobilius nėra duomenų, nežinau, kaip paskaičiuoti mokesčio dydį. Tikriausiai jis bus didelis“.
Eilės jau sumažėjo
„Regitros“ duomenimis. Birželio 30-ąją Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruoti 1,7 tūkst. automobilių, perregistruota – 2,5 tūkst.
Liepos 1-ąją – pirmą kartą įregistruota 520 automobilių, perregistruota 370.
Taigi pirmomis liepos dienomis „Regitros“ padaliniuose buvo daug mažiau vairuotojų nei birželio pabaigoje, kai visi plūdo registruoti automobilių, norėdami išvengti taršos mokesčio.
Skaičiuojama, kad vien paskutinę birželio mėnesio dieną automobilius iš viso įregistravo per 4 tūkst. vairuotojų. Tuo tarpu liepos 1-ąją tai padarė keturis kartus mažiau – vos 900 žmonių.
„Tai aiškiai parodo, kad spūsčių ties „Regitra“ priežastis buvo registracijos mokestis.
Paskutinę birželio savaitę mūsų darbuotojai iki darbo negalėdavo pravažiuoti, nes sugužėdavo minios vairuotojų, kurie laukė savo automobilio autentiškumo nustatymo“, – sakė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Neįspėja apie mokesčio dydį
Skaičiuojama, kad naujasis mokestis palies 9 iš 10-ies automobilį pirkti nusprendusius vairuotojus.
Todėl ekspertai įspėja, kad prieš pirkdami automobilį pirkėjai būtų itin atsargūs, kadangi pardavėjai gali ir neįspėti apie didelį registracijos mokestį.
„Tai, ar pardavėjas informuos pirkėją apie taršos mokestį yra tik jų sąžinės reikalas.
Vieni galbūt pasakys, kad nereikės mokėti jokio mokesčio ar kad jis bus simbolinis. Bet atvažiavus į „Regitrą“ paaiškės, kad tas mokestis ne toks ir menkas, pavyzdžiui, 150 ar 200 eurų“, – kalbėjo automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Tikisi permainų
Valdžia viliasi, kad mokestis paskatins vairuotojus rinktis aplinką kuo mažiau teršiančias transporto priemones.
Pasak aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos, būtų idealu, jeigu apskritai nereikėtų už taršą mokėti nei vieno euro – kad automobiliai neterštų aplinkos arba kad žmonės rinktųsi mažiau nei 130 g/km CO2 išmetančius automobilius. Tai – tik siekiamybė.
Vis dėlto kažkokį pokytį galėsime matyti tik po tam tikro laiko“.
lrytas.lt informacija
Komentarai
Komentarų nėra