Ar socialiniuose tinkluose perkančio vartotojo teisės yra apsaugotos?

Internetinės parduotuvės šiandien jau nieko nebestebina, tačiau joms ant kulnų sparčiai lipa prekyba socialiniuose tinkluose. Peržiūrėdami informaciją socialinio tinklo naujienų sraute dažnai pamatome skelbimą apie siūlomą įsigyti prekę. Dalis tokių prekeivių, ypač turinčių didelį sekėjų ratą, prekes parduoda tiesiog savo paskyroje, kiti įdeda šiek tiek daugiau pastangų ir savo parduodamoms prekėms sukuria atskirus profilius. Kol vieni socialinio tinklo vartotojai parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybinę veiklą ir parduoda savo kuriamas ar perparduoda kitur įsigytas prekes.

Žinokite, iš ko perkate

Jeigu socialiniame tinkle paskyrą turintis vartotojas sumano vystyti elektroninę prekybą ir gauna iš to pajamas, tokia veikla turi būti įteisinta. Kokią veiklos formą pasirinkti, asmuo sprendžia pats, o reikiamus dokumentus bei informaciją apie legaliai komercinei veiklai keliamus reikalavimus galima gauti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje. Kas nutinka, jeigu prekė įsigyjama iš kito vartotojo, kuris nevykdo komercinės veiklos? Tokio asmens teisės nėra saugomos vartotojų teisių apsaugą reglamentuojančių teisės normų, nes vartojimo santykiai susiklosto tada, kai viena sandorio pusė yra vartotojas, įsigyjantis prekes ar paslaugas savo asmeniniams poreikiams tenkinti, o kita šalis – verslininkas, fizinis arba juridinis asmuo, savo prekybos, verslo, amato arba profesijos tikslais siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis. Taigi, jeigu įsigyta prekė yra nekokybiška, nepristatoma ar tiesiog nebepatinka ir pirkėjas nori ją grąžinti, čia vartotojų teises ginančios institucijos padėti negali ir tokie ginčai turėtų būti sprendžiami šalių susitarimu, o nesutarus – bendrosios kompetencijos teisme.

Patikrinkite informaciją apie pardavėją

Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį įsigyjant prekes socialiniuose tinkluose? Peržiūrėkite, kokią informaciją apie save pateikia pardavėjas. Jeigu prekes parduoda įmonė arba kitas komercinę veiklą vykdantis asmuo, savo paskyroje toks asmuo privalo nurodyti pavadinimą, registracijos adresą, informaciją apie vykdomos veiklos formą, kontaktinius duomenis (buveinės adresą, telefono numerį, el. pašto adresą), informaciją apie prekių gražinimą, prekių kainą. Taip pat labai svarbu skaityti kitų vartotojų atsiliepimus ir, jeigu yra galimybė, už prekes mokėti ne iš anksto, bet pasirinkti atsiskaitymą su kurjeriu, tokiu atveju apsisaugosite nuo nesąžiningų prekeivių, kurie neišsiunčia prekių, už kurias iš anksto sumokėjote.

Pardavėjas nenurodo kontaktų? Nepasikliaukite juo!

Svarbu pažymėti, kad komercinę veiklą vykdantis asmuo privalo nurodyti kontaktinius duomenis, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei tokios informacijos pardavėjas nenurodo, rekomenduojame iš jo nepirkti, nes ginčo atveju identifikuoti šį galimai nesąžiningą verslininką labai sudėtinga, ir tokiu atveju atsakomybę dėl pasekmių gali tekti prisiimti patiems vartotojams.

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą