Spustelėjus šalčiams – svarbu dyzelių vairuotojams: ką parduoda degalinės?
Sinoptikai prognozuoja, kad paskutinę rudens savaitę spustelės iki 16 laipsnių šaltis. Dyzelinių automobilių vairuotojams tai kelia papildomą galvos skausmą – kaip užtikrinti, kad ryte pavyktų užvesti variklį.
Viena iš didžiausių problemų – jautrus žemoms temperatūroms dyzelinas. Šie degalai smarkiai nukritus temperatūrai ima drumstis, o dar labiau atšalus – ir stingsta. Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, degalinės žieminiais degalais privalo imti prekiauti tik nuo gruodžio 1 dienos, tad ne vienam vairuotojui iškilo klausimas, ką daryti prisipylus pilną baką dabar. Žieminis dyzelinas žymimas snaigės ženklu, bet tokių žymių dar nematyti daugybėje degalinių.
Geriau rinktis degalines
Daugeliu atvejų problemų galima išvengti pilantis kokybiškus degalus. Iš Baltarusijos į šalį įvažiavusio vilkiko bakuose buvusio dyzelino kokybės patikrinti neįmanoma. Gali nutikti taip, kad įsigysite ne tik sezonui nepritaikytų, bet ir priemaišų turinčių degalų, o tai žiemą varikliui tai gali padaryti dvigubą žalą. Lietuvoje veikiančių didžiausių degalinių tinklų atstovai patikino, kad gruodžio 1 dienos jie nelaukė – pirmos klasės arktiniu dyzelinu pradėjo prekiauti anksčiau. Tokie degalai kainų iškabose žymimi viena snaige, o jų stingimo temperatūra – minus 26 laipsniai. Planuojantys ekstremalias išvykas turėtų rinktis dviem snaigėmis žymimą antros klasės arktinį dyzeliną. Jo stingimo temperatūra siekia minus 32 laipsnius arba gali būti dar žemesnė. Tiesa, tokio dyzelino kol kas galima rasti ne visose degalinėse.
Talpas užpildo anksčiau
„Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius pažymėjo, kad atsižvelgiant į patirtį, kaip ir kasmet, talpos žieminiu buvo dyzelinu pradėtos pildyti anksčiau nei oficiali prekybos pradžia – gruodžio 1–oji. „Jeigu dyzelinių transporto priemonių vairuotojai bakus bent pastarąją savaitę pildėsi pas mus – jiems oro atšalimas tikrai nekels problemų“, – patikino jis. Pašnekovas pridūrė, kad nuo rugsėjo pabaigos „Circle K“ degalinėse buvo prekiaujama E klasės dyzelinu, kuris atsparus iki minus 15 laipsnių šalčiui. R. Laurinavičius patvirtino, kad žieminis dyzelinas ir toliau išsiskirs universaliu snaigės ženklu šalia jau įprastos „D“ raidės arba naujo žymėjimo žodžiu „Dyzelinas“ bei raidės B su skaičiais, nurodančiais maksimalų biodegalų kiekį procentais.
Gali tik susidrumsti
„Viada“ mažmeninės prekybos vadovas Vytautas Bacevičius informavo, kad visose šio tinklo degalinėse taip pat jau parduodamas pirmos klasės arktinis dyzelinas. Jo teigimu, perėjimą prie žieminių degalų kompanija pradėjo dar rugpjūčio viduryje. „Sekame oro sąlygas ir jei bus poreikis iš gamyklos užsakinėsime antros klasės arktinį dyzeliną“, – komentavo tinklo vadovas. V. Bacevičius pažymėjo, kad esant dabartinei temperatūrai prekiauti antros klasės arktiniu dyzelinu – netikslinga. Jis sakė, kad pirmos klasės arktinių degalų drumstimosi temperatūra siekia minus 16, o filtravimo arba stingimo – minus 26 laipsnius. „Tai rašoma pagal galiojančias normas, o faktiškai toks dyzelinas nestings ir esant minus 30 laipsnių šalčiui“, – dėstė pašnekovas.
Dar geresnis už arktinį
„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys patikino, kad nuo lapkričio 28 dienos visose „Neste“ degalinėse prekiaujama pirmos arktinės klasės dyzelinu, kuris kainų ženkle pažymimas viena snaige. Anot pašnekovo, vairuotojai taip pat gali pripildyti bakus žieminiu dyzelinu, kurio užšalimo temperatūra dar žemesnė nei antros klasės arktinio – minus 37 laipsniai. Šie degalai žymimi dviem snaigėmis. A. Miežys priminė, kad abiejų rūšių dyzelinas žymimas B7. Pašnekovo teigimu, naftos produktų taisyklės nenumato kitokio žymėjimo. „Arktiniame nėra biopriedų, o žieminiame sudėtyje yra dyzelino iš biomasės. Abi dyzelino rūšys atitinka Lietuvoje galiojantį standartą“, – sakė degalinių tinklo atstovas. Šiuo metų laiku labiau atkreipti dėmesį į degalų bako turinį reikia keliauti į užsienį mėgstantiems lietuviams. Pavyzdžiui, Lenkijos degalinės dar gali būti nepradėjusios žiemos sezono, todėl verčiau nebandyti prisipilti pilno bako prieš grįžimą į Lietuvą. Ypač nerekomenduojama naudoti kanistruose pastovėjusius degalus ar pirkti dyzeliną iš perpardavinėtojų, nes jis gali būti nepritaikytas žiemai.
Saulius Rinkevičius
lrytas.lt informacija
Komentarai
Komentarų nėra