Alytaus forumo pranešėjas iš Suomijos: „Savivaldybės turi daryti dalykus, kurių nori žmonės, o ne versti žmones norėti tam tikrų dalykų“

Oulu miesto (Suomija) planavimo vadovas Olli Rantala į Alytaus ekonomikos forumą atvyksta su tikslu pristatyti realius ir konkrečius pavyzdžius, kuomet subūrus bendruomenę lygiagrečiai kuriamas klestintis miestas. „Svarbiausia yra tai, kad savivaldybės turi daryti dalykus, kurių nori žmonės, o ne versti žmones norėti tam tikrų dalykų", – yra įsitikinęs O. Rantala.

„Mano darbo praktika parodė – pačių žmonių sugalvotos ir įgyvendinamos iniciatyvos yra daug patrauklesnės, daug geriau funkcionuoja nei „nusileidę" iš savivaldybės projektai. Savo pranešimo Alytuje metu žadu pateikti kelis svarius pavyzdžius, kokia yra vietinių žmonių iniciatyvos galia", – pasakoja O. Rantala.

Anot jo, tokių iniciatyvų bei renginių Oulu mieste yra daug. Paprašytas pamini vietinį LUMO šviesų festivalį bei gatvės meno projektą „1000 Oulu miesto piešinių". „Abu šie projektai – iš žmonių kilusios iniciatyvos. Prie jų įgyvendinimo glaudžiai dirbo bendruomenės, savivaldybė, verslas, NVO, menininkai. Mūsų, dirbančiųjų viešajame sektoriuje, tikslas – suburti bendruomenę, kuri drauge kurtų miestą, kuriame gera gyventi", – sako ekspertas iš Suomijos, prie Oulu miesto patrauklumo kūrimo prisidedantis nuo 2008 metų.

Anot jo, geresnis miestas gali būti kuriamas ne tik iš savivaldybės biudžeto, bet ir privačių investuotojų – pavyzdžiui, bendradarbiaujant miestui ir verslui iki 2026 m. į Oulu miesto infrastruktūrą iš privataus sektoriaus planuojama investuoti apie 700 mln. eurų.

Kaip teigia Olli Rantala, miesto sėkmės receptas paprastas: „Norint paversti miestą puikia vieta gyventi, pirmiausia reikia atrasti miesto identitetą. Svarbu išsiaiškinti, kokiais būdais miestas gali pritraukti žmones mokytis, gyventi, dirbti – tai pagrindiniai poreikiai, kuriuos turi tenkinti kiekvienas miestas. Jo patrauklumą lemia du paprasti žodžiai: linksma ir funkcionalu. Saugus, jaukus, unikalus ir įdomus miestas taip pat privalo būti praktiškas. Pavyzdžiui – puikiai veikianti viešojo transporto sistema, kelių ekstensyvumas ir kokybė, visiems gyventojams pritaikyta aplinka."

O. Rantala priduria, kad taip pat reikalinga puiki komunikacija ir technologijų panaudojimas – tai verslui ir miestui suteikia galimybę sąveikauti ir lengviau naudotis miesto teikiamomis paslaugomis ir jo privalumais.

Kaip pabrėžti Alytaus unikalumą bei paversti jį dar patrauklesniu miestu? Apie tai jau gegužės 24-ąją įvyksiančiame Alytaus ekonomikos forume.

Alytaus miesto savivaldybės informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą